ေကာင္းမြန္ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမွ ဧရာ၀တီတံတား(မေကြး) တံတားျဖတ္သန္းခ ႏွစ္ဆမတိုးေၾကာင္းရွင္းလင္း






ေကာင္းမြန္ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမွ
ဧရာ၀တီတံတား(မေကြး) တံတားျဖတ္သန္းခ ႏွစ္ဆမတိုးေၾကာင္းရွင္းလင္း

ေရႊလမ္းေငြလမ္း ၀င္းၾကည္

၁၅-၅-၂၀၁၀ ေန႔ နံနက္(၁၀နာရီ မွ ေန႔လည္ ၁၂)နာရီ အခ်ိန္၊ မေကြးၿမိဳ႔၊ျပည္ေတာ္သာလမ္း၊ ရန္ပယ္ရပ္မွ Central စားေသာက္ဆိုင္အေပၚထပ္ခန္းမ တြင္ မေကြးၿမိဳ႕နယ္စာနယ္ဇင္း အ လုပ္အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕ လူႀကီးမင္းမ်ားကို ေကာင္းမြန္ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမွတာ၀န္ရိွ သူမ်ားက ရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္ပါတယ္။အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ဦးေအာင္ေက်ာ္ျမင့္အဖြဲ႕နဲ႔အတူ ဒါရိုက္တာအဖြဲ႕မွဦးစိန္ေဌး (ေကာင္းမြန္စူူပါမားကတ္)၊ ဦတင္ထြန္း(ေရႊဧရာစူပါမားကတ္)၊ ဦးသက္၀င္း(စိန္ေဂဟာစတိုး) တို႔မွဧည့္ခံေတြ႕ဆုံၾကပါတယ္။ေကာင္းမြန္ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမွ ၂၀၀၉ ခု။ဒီဇင္ဘာလ ကစၿပီး မေကြးၿမိဳ႕မွေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕အထိ လမ္းမိုင္(၆၀)ေက်ာ္အား လမ္းအက်ယ္(၂၄)ေပ တိုးခ်ဲ႕၍ ကတၱာရာလမ္းေခ်ာခင္းေပးျခင္း။ မေကြးၿမိဳ႕မွ ဧရာ၀တီတံတား (မေကြး)ကို ျဖတ္၍ ဆိပ္ျဖဴျမိဳ႕နယ္အထိ လမ္းမိုင္(၇၀)ေက်ာ္အား လမ္းအက်ယ္(၁၈)ေပ တိုးခ်ဲ႕ၿပီး ကတၱရာလမ္း အေခ်ာခင္းရန္ ကန္ထရိုက္လုပ္ငန္းမ်ားကို ရယူထားပါတယ္။မေကြးမွ ကံျပားရြာရိွ ေကာင္းမြန္ ေဆာက္လုပ္ေရး လမ္းစီမံကိန္းရုံးႏွင့္ ေက်ာက္ကြင္းလုပ္ငန္းခြင္မ်ားအား လိုက္လံျပသေပး ခဲ့ပါတယ္။ ဒီစီမံခ်က္ကို (၃)ႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ေပးရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရိွ ရပါတယ္။ လမ္း၊တံတားမ်ားကို ျပဳျပင္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ခြင့္ရ ေသာ္လည္း တံတားေၾကး၊ လမ္းအခြန္ေဆာင္ရန္ တိုးဂိတ္မ်ားအား အခမဲ့မရရိွေသးေၾကာင္း၊ ၾကမ္းခင္းသတ္မွတ္ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္လည္းမရခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခင္ႏွစ္က ေလလံေစ်းႏႈန္းအတိုင္းသာ ၿပိဳင္ဘက္မရိွ ရရိွခဲ့ေၾကာင္းမ်ားကို ၾကားသိခဲ့ရပါတယ္။

တံတားတာ၀န္ခံ ဒါရိုက္တာအဖြဲ႔၀င္ဦးသက္၀င္းႏွင့္ စာေရးသူတို႔ ေတြ႔ဆုံေမး ျမန္းခဲ့ၾကပါတယ္။

ဦးသက္၀င္း ခင္ဗ်ား ဧရာ၀တီတံတား(မေကြး)ကို ဘယ္အခ်ိန္က စတင္ၿပီး ေကာင္းမြန္ေဆာက္ လုပ္ေရး ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ယူခဲ့ပါလဲ..။

ဦးသက္၀င္း။ ။ (၂၂-၂-၂၀၁၀) ေန႔ကစတင္ၿပီး ဧရာ၀တီတံတား(မေကြး) ကိုလက္ခံခဲ့ပါတယ္။ လက္ခံတယ္ဆိုတာ တံတားျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံဖို႔တင္မဟုတ္ပဲ တံတားႀကီးတစ္ခုလုံးရဲ႕ ျပဳျပင္ထိန္္းသိမ္းလုပ္ေဆာင္မူေတြအကုန္လုံးကအစ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။(ဥပမာ) မီးလုံးကြ်မ္းတာကအစ မီတာခအထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဆာင္ရတာပါ။

စာေရးသူ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ တံတားျဖတ္သန္းခ ႏွစ္ဆျဖစ္ရတဲ့ကိစၥ ကို သိပါရေစ..။

ဦးသက္၀င္း။ ။ တံတားျဖတ္သန္းခကို ႏွစ္ဆမတိုးပါဘူး။ မင္းဘူးၿမိဳ႕၀င္ေၾကး၊ မေကြးၿမိဳ႕၀င္ေၾကးေတြကို တံတားတိုးဂိတ္မွာ စုေပါင္းေကာက္ခံလိုက္လို႕ ႏွစ္ဆတိုး တယ္ထင္မွတ္သြားၾကတာပါ။ ယခင္ေစ်းႏႈန္းအတိုင္းပါပဲ။ စက္ဘီးႏွင့္ လူခကို မယူပါဘူး။ ဒါေပမဲ့တံတားစာခ်ဳပ္ထဲမွာက လူတစ္ေယာက္(၅)က်ပ္ ေကာက္ခံရမယ္ဆိုတာ ယေန႔အထိပါ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ကၽြန္ေတာ္တို႔ မယူခဲ့ပါဘူး။ တံတားျဖတ္ခ ေစ်းႏႈန္းေတြကေတာ့

(၁) အိမ္စီးကားေလးေတြ( စလြန္းကားေသး)ကို တံတားျဖတ္သန္းခ( ၂၀၀)က်ပ္။
(၂) ဟိုက္လတ္နဲ႕ လိုက္ထရပ္ကား ကို (၅၀၀)က်ပ္။
(၃) ဒိုင္နာနဲ႔ ကားအလတ္ေတြကို (၈၀၀) က်ပ္။
(၄) (၅)တန္အထက္ (၆)ဘီးကားေတြကို ကုန္ပါ(၉၀၀၀)က်ပ္၊ ကုန္မပါ (၄၀၀၀)က်ပ္။
(၅) BD ကား (၅၀၀၀)က်ပ္၊ (ကုန္ပါ)
(၆) Express ခရီးသည္မွန္လုံကား လိုင္းကား (၁၅၀၀) က်ပ္၊
(၇) Express ခရီးသည္ ျပင္ပကားမ်ား (၅၀၀၀)က်ပ္။
(၈) (၁၀)ဘီးကား ကုန္ပါ(၁၆၀၀၀)က်ပ္၊ ကုန္မပါ(၈၀၀၀)က်ပ္။
(၉) (၁၂) ဘီးကား ကုန္ပါ(၁၈၀၀၀)က်ပ္၊ ကုန္မပါ(၉၀၀၀)က်ပ္။
(၁၀) ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ (၁၀၀)က်ပ္။

စာေရးသူ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ဒီေစ်းႏႈန္းေတြကို ဘာေၾကာင့္တရား၀င္ ေရးသားခ်ိတ္ဆြဲမထားပါသလဲ ။
ဦးသက္၀င္း။ ။ ေျပာရတာေတာ့ အားနာပါတယ္။ ဦးပိုင္လီမီတက္ ကုမၸဏီေတြကလြဲလို ဘယ္သူမွ လမ္းတံတားေၾကးကို ခ်ိန္ဆြဲေကာက္ခံလို႔ မရပါဘူး။ သူတို႔က ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ေပးရတဲ့ ကန္ထရိုက္ေစ်းႏႈန္းက ေတာ္ေတာ္သက္သာၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မူလၾကမ္း ခင္းေစ်းနဲ႔မရပါဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က ေလလံေစ်းအတိုင္း ဆက္လက္ယူရတာပါ။ ေဆာက္လုပ္ေရးက သတ္မွတ္ထားတဲ့ခ်ိတ္ဆြဲေရးသားထားတဲ့ေစ်းႏႈန္းအတိုင္းသာ ေကာက္ခံ လို႔ကေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယခုေကာက္ခံေနၾကတဲ့ ေစ်းႏႈန္း ေတြကလည္း သက္ဆိုင္ရာ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားနဲ႔ ညိွႏိုင္းခြင့္ျပဳခ်က္ရယူထားၿပီးမွ ေကာက္ခံၾကတာပါ။

စာေရးသူ။ ။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ မေကြးၿမိဳ႕၀င္ေၾကး၊ မင္းဘူးၿမိဳ႕၀င္ေၾကးေတြကို တံတားတိုး ဂိတ္က စုေပါင္း ေကာက္ခံလိုက္ေတာ့..ဆိုပါစို႕ ဆိုင္ကယ္တစ္စီးကို မေကြးကဆိုင္ကယ္ကို တံတားျဖတ္ခက အသြားအျပန္(၂၀၀)က်ပ္၊ မင္းဘူးၿမိဳ႕၀င္ေၾကးက(၁၀၀) က်ပ္၊ စုစုေပါင္း (၃၀၀)က်ပ္သာက်မယ္။ ဒါေပမဲ့ မေကြးဘက္ကို ျပန္၀င္ျပန္ေတာ့လည္း မေကြးက ဆိုင္ကယ္ကို မေကြးၿမိဳ႕၀င္ေၾကးထပ္ေကာက္ေနၾကေတာ့ စုစုေပါင္း တံတားျဖတ္သန္းခက (၄၀၀)က်ပ္ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ကားဆိုရင္လည္း တံတားျဖတ္ခ(၄၀၀)က်ပ္ကေန စုစုေပါင္း (၈၀၀)က်ပ္ က်သြားျပန္တယ္။ မေကြးဆိုင္ကယ္နဲ႔ မေကြးကားေတြကို ၿမိဳ႔၀င္ေၾကးထပ္ ေကာက္တာ..၊ မင္းဘူးဆိုင္ကယ္နဲ႔ မင္းဘူးကားေတြကို ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးမ်ား ထပ္ေကာက္ တာ.ဆိုေတာ့ အဲဒီကားေတြ၊ ဆိုက္ကယ္ေတြက လိုင္စင္သက္တန္းတိုးစဥ္အခါကတည္းက ၿမိဳ႔၀င္ေၾကးေခၚ(ဘီးခြန္)ေတြကို လိုက္စင္သက္တန္းအလိုက္ ေဆာင္ထားၾကၿပီးျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔က်ေတာ့ ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးကို ႏွစ္ခါေဆာင္ရသလိုျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ အဲဒီကိစၥကို ရွင္းျပေပးေစလိုပါတယ္။

ဦးသက္၀င္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့ အမ်ားျပည္သူေတြကလည္း ဆရာေျပာသလို တံတားေၾကးႏွစ္ဆတက္သြားတယ္လို႔ ထင္ၾကတာပါ။ အမွန္က မေကြးဆိုင္ကယ္၊ကား၊ မင္းဘူးဆိုင္ကယ္၊ကားဆိုၿပီး သတ္သတ္မွတ္မွတ္စစ္ေဆးခြဲျခားလို႔ရေအာင္ သက္ဆိုင္ရာ စည္ပင္သာယာရုံးေတြကို စာရင္းယူေန႔ပါတယ္။ စာရင္းေတြရရင္ အဲဒီဆိုင္ကယ္နဲ႔ ကားေတြကို မင္းဘူး၊ မေကြးခြဲျခားမဲ့ စေတကာ အေရာင္ႏွစ္မ်ိဳးကို ကပ္ေပးထားၿပီး ေကာက္ခံသြား ဖို႔စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနဆဲျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား..။ေလာေလာဆယ္ တံတားတိုးဂိတ္က ကၽြန္ေတာ့္ တို႔ ၀န္ထမ္းေတြကလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးေျပာဆိုမူအားနည္းျခင္း၊ ျဖတ္သန္းတဲ့ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ကားေတြကလည္း အခ်ိန္ေပးၿပီး အစစ္အေဆးခံမူ ေမးျမန္းစုံစမ္းမူ အားနည္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယခုလို ျဖစ္သြားၾကရပါတယ္။ မၾကာခင္ ဒီ မေကြး၊ မင္းဘူး ဆိုင္ကယ္၊ကားေတြစာရင္းမ်ားကြဲျပား ျခားနားသြားပါမယ္..။တံတားျဖတ္သန္းခ ေစ်းကေတာ့ လုံး၀မတိုးေၾကာင္း၊မတက္ေၾကာင္း သတင္း ကို ဆရာတို႔ က ျပန္လည္ ရွင္းလင္းတင္ျပေပးေစလိုပါတယ္ ခင္ဗ်ား…။

စာေရးသူ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ဒီ ဧရာ၀တီတံတား(မေကြး)ကို ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းေနၾကသူ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ ၀န္ထမ္းမ်ားက ျဖတ္သန္းသြား လာေနၾကရတာ သုံးပုံလွ်င္ ႏွစ္ပုံေလာက္ရိွေနၾကပါမည္။ က်န္ ဆိုင္ကယ္စီးလုပ္သားျပည္သူ မ်ားမွာလည္း တစ္ေန႔လုပ္မွ တစ္ေန႕စားရေသာ လက္လုပ္လက္စားမ်ားသာ ျမင္ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဒီကိစၥကို ေရရွည္ ျပသနာမတက္ေစလိုပါလွ်င္ … စစ္ကိုင္း မွ မႏၱေလးသို႕ ျဖတ္သန္းထားေသာ ရတနာပုံ တံတားႀကီးမွာ ကဲ့သို႔သာ.. ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားအား အခမဲ့ သတ္မွတ္ေပးလိုက္လွ်င္ျဖင့္..အမ်ားျပည္သူမ်ား အတြက္ေတာ့ ေအးခ်မ္းၾကည္ျဖဴၾကပါေပမည္….။


ေရႊလမ္းေငြလမ္း ၀င္းၾကည္
၂၀၁၀ ခု၊ေမလ(၁၆)ရက္၊ ည(၇း၁၅)နာရီတင္သည္။
 

0 comments: