ဒုကၡကို အေရာင္ဆိုးရျခင္းအၾကာင္းတရားမ်ား

ဒုကၡကို အေရာင္ဆိုးရျခင္းအေၾကာင္းတရားမ်ား
ေရႊလမ္းေငြလမ္း၀င္းၾကည္

ဘ၀ဆိုတာ ဒုကၡသစၥာပါလို႔ ဘုရားအဆူဆူေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တေတြဟာ မနက္ျဖန္ေကာင္းႏိုးႏိုးနဲ႔ အေၾကာင္း၊အက်ဳိးကို မဆင္ခ်င္မိၾကပဲ အခ်ိန္ေတြသာကုန္လြန္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ အရြယ္သုံးပါးမွာ တတိယအရြယ္ကို ေရာက္လာ ခဲ့ၾကၿပီ။ ဒါေပမဲ႔ ယေန႔အထိ ဘာတရားမွ မဆင္ခ်င္ႏိုင္ေသးပါ။ (ကိစၥမ်ားေျမာင္ လူတို႔ ေဘာင္၀ယ္..)လို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ေဟာၾကေပတာကို။
ႀကိဳတင္၍၀န္ခံေတာင္းပန္ထားပါရေစ။ ယခုစာေရးသူႏွင့္ တရားေဆြးေႏြးသူတို႔မွာ ပုထုဇဥ္ မ်ားသာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ ဆိုတာရွာရွည္တယ္။ ျဖစ္ေၾကာရွည္ပါတယ္။ ဘုရားေဟာပါ။ စာေရးသူတို႔ နားလည္သေလာက္ကို ေရးသားေဆြးေႏြးျခင္းပါ။ လိုအပ္တာ အမွားပါတာမ်ား ရွိခဲ့ရင္ ခြင့္လြတ္ၾကပါဗ်ာ..။
မိတ္ေဆြ။ ။ စာေရးဆရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ ငယ္စဥ္ကအစ ယခု အသက္အရြယ္ အထိ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေရာ သူတစ္ပါးေတြေရာ သတၱ၀ါအားလုံးအေပၚကို အႏၱရာယ္ကင္း ေဘးရွင္းၾကဖို႔ က်န္းမာ ခ်မ္းသာစြာနဲ႔ ေဘးဒုကၡအေပါင္း ကင္းေ၀းၾကေစဖို႔ ေမတၱာပို႔ ဆုေတာင္းလာခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေမတၱာေတြက မတားဆီးႏိုင္ၾကဘူးလား ၊ သတၱ၀ါေတြမွာ ေဘးဒုကၡ ခံစားေနၾကရတယ္။ ဒီလို ဒုကၡေတြ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚခံစားေနၾကရပါသလဲ။
စာေရးသူ။ ။ မိတ္ေဆြ၊ကိုရင္ေမာင္၊ ဒီအေၾကာင္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္ သိသမွ် ၊ ဖတ္ဖူးသမွ် ၾကားဖူးသမွ်ေတြကို ဥာဏ္မီသေလာက္ေတာ့ စုံစုံလင္လင္ ရွင္းလင္းျပပါ့မယ္၊ ဘုရားေဟာထားတဲ့ (သကၠပညာသုတံမွာေရးထားပါတယ္။)မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ကလည္းထပ္မံ ရွင္းလင္းေအာင္ ေဟာၾကားထားပါတယ္။ အဲဒီ တရားေတြထဲက မွတ္မိသမွ် ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျပာၾကားေပးပါ့မယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွင္ေတာ္ေဂါတမ၊ ဗုဒၼရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာတဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ သိၾကားမင္းက ျမတ္စြာဘုရားကို ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းေတာ္မူခဲ့တယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းကို ေျပာမယ္။
မိတ္ေဆြ။ ။ ေနပါအုံး၊ စာေရးဆရာ။ ဗုဒၼ ျမတ္စြာ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာခဲ့စဥ္က သိၾကားမင္းက ေလွ်ာက္ထားတယ္ဆိုေတာ့ ဒီသိၾကားမင္းဟာ ဘုရားမပြင့္မီကတည္းက ရိွေနတဲ့ သိၾကားမင္းေပါ့ေနာ္။
စာေရးသူ။ ။ သိပ္႔မွန္တာေပါ၊ ဘုရားမပြင့္မီ ကာလ သာသနာပ အခ်ိန္မွာ သိၾကားမင္းျဖစ္ေနတာ၊ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ရိွေနတဲ့ သတၱ၀ါေတြကို (ေဘးဒုကၡေတြ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့မူလ လက္သည္ အေၾကာင္းတရား) သံသယ ေမးခြန္းေတြကို ေမးခ်င္ေနတယ္။ သာသနာပ အခ်ိန္အခါက ဒိဌိဆရာႀကီးေတြကို ေမးတယ္၊ တန္ခိုးႀကီးတဲ့ နတ္မင္းေတြကို ေမးတယ္။ မိုးပ်ံ ေျမလွ်ဳိးတဲ့ စ်ာန္ရ ရေသ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြကို ေမးတယ္။ မည္သူကမ မွန္ကန္တဲ့ အေျဖကို မေပးႏိုင္ၾကပါဘူး၊ ဘာေၾကာင့္ အေျဖ မေပးႏိုင္ၾကသလဲ ဆိုရင္ သာသနာပ အခ်ိန္အခါႀကီး ျဖစ္ေနလို႔ပဲ၊ သာသာနပ အခ်ိန္အခါဆိုတာ ဘယ္ေလာက္အထိ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းသလဲ။ သာသနာ ဆိုတာ ဗုဒၼရဲ႕ အဆုံးအမေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ဟာ သာသနာ တည္ေနတာပဲ။ ေသတဲ့ အခ်ိန္ ဗုဒၼအဆုံးမေတြကို အလုပ္မလုပ္ႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ သာသနာ မတည္ဘူးတဲ့။ သာသနာ မရိွဘူး။ အဓိကေတာ့ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္တိုင္းဟာ သာသနာ တည္ေနသာပဲ။ တို႔ကြာ သာသနာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္ဆိုတာက ကိုယ့္အတြက္ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ႏွစ္ေတြကို ေရတြက္ၿပီး ေျပာေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္သာ ေျပာၾကစမ္းပါ။ ကိုယ္နဲ႔ ဆိုင္တာကို အသုံးခ်ၾကစမ္းပါလို႔ သတိေပးပါရေစေနာ္။ ကိုင္းကိုင္း သိၾကားမင္းက ေလွ်ာက္ေတာ္မူလို႔ သိၾကားမင္း ေသာတာပန္ တည္သြားတဲ့ ေမးခြန္းကို နားေထာင္ၾကည့္ရေအာင္။
သိၾကားမင္း။ ။ အရွင္ဘုရား၊ လူေတြ ၊ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမတၱာပို႔ၾကပါတယ္။ ေန႔တုိင္း ညတိုင္းလည္း က်န္းမာေရး၊ ခ်မ္းသာေရးကို အလိုရိွစြာ ဆုမြန္ေကာင္းမ်ား ေတာင္းၾကပါတယ္။ စားမႈ ေသာက္မႈ၊ ေနမႈ ထုိင္မႈေတြလည္း သင့္ေတာ္တာေတြ စားေသာက္ ေနထိုင္ၾကပါတယ္။ က်န္းမာေရးေတြကိုလည္း အထူးဂရုစိုက္ ေနထိုင္ၾကပါလွ်က္နဲ႔ ဟိုေရာဂါျဖစ္၊ ဒီေရာဂါျဖစ္၊ အႏၱရာယ္မကင္း၊ ေဘးမရွင္းၾကဘဲ ဒုကၡေတြ ပင္လယ္ေ၀ၿပီး ဒုကၡ မ်ဳိးစုံေတြ ျဖစ္ေနၾကရတာ အဘယ္သို႔ ေၾကာင့္ပါလဲ အရွင္ဘုရား။
ဘုရားရွင္၊ ။ “ကၠုသာ” ဆိုတဲ့ မနာလို ညဴစူေစာင္းေျမာင္းျခင္း စိတ္ဓါတ္ရယ္၊“ မစၦိရ ” ဆိုတဲ့ ၀န္တို ႏွေျမာတတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ရယ္။ ဒီႏွစ္မ်ဳိး ကို သတၱ၀ါေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ရိွေနၾကလို႔သာ ေရာဂါေတြ ၊ ေဘးဒုကၡေတြ ျဖစ္ေနၾကရတယ္။
သိၾကားမင္း။ ။ မွန္လွပါဘုရား၊ “ကၠုသာ”၊ “မစၦိရ” ဆိုတဲ့ ဒီစိတ္ႏွစ္မ်ဳိးဟာ ဘယ္သို႔ေသာ အေၾကာင္းတရားေတြ ေၾကာင့္ ျဖစ္လာရပါလည္း အရွင္ဘုရား။
ဘုရားရွင္။ ။ ခ်စ္ျခင္းဆိုတဲ့ ေလာဘ၊ မုန္းျခင္းဆိုတဲ့ ေဒါသ ေတြကို အေျခခံၿပီး ျဖစ္လာတာပဲ အသင္သိၾကား၊ ဥပမာ မိမိသားသမီးကို ဆုံးမ၍ မရတာနဲ႔ သူတစ္ပါး၏ သားသမီးကို မုန္းလိုက္ၾကေသးတယ္။ မိမိ သားသမီးၾကေတာ့ ခ်စ္၍ အျပစ္မျမင္ၾကဘဲ အေပါင္းအသင္းမွားယြင္းသြားလို႔ပါလို႔ ဖုံးကြယ္ၿပီး သူတစ္ပါး သားသမီးကို ေဒါသနဲ႔ မုန္းလိုက္တယ္။ ဒီေကာင္ ေသတာ ေကာင္းပါတယ္လို႔ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္ေတြ ထြက္ေပၚလာေတာ့တာပဲ၊ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ မိမိ သားသမီးကို ပ်က္စီးေစမယ့္ ႏွေျမာ၀န္တိုတဲ့ “မစိၦရ”စိတ္၊ မုန္းျခင္းေၾကာင့္ တစ္ဖက္လူကို မနာလို ညဴစူ ေစာင္းေျမာင္းတဲ့။“ကၠုသ”စိတ္၊ ဒီစိတ္ယုတ္မာ ႏွစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္။
သိၾကားမင္း။ ။ ဒီခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရားကို ဘယ္က ျဖစ္လာပါသလဲ အရွင္ဘုရား။
ဘုရားရွင္။ ။ အသင္သိၾကား၊ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းခံမွာ ဆႏၵက ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္၊ခ်စ္စရာ ၊ မုန္းစရာေတြကို ေရြးေပးတာဟာ ဆႏၵပဲ။ ခ်စ္ဖို႔၊ မုန္းဖို႔ မျဖစ္ခင္၊ ဆႏၵက ႀကိဳတင္ စီစဥ္ ေနရာ ခ်ထားေပးတယ္။ ဥပမာ။ ဘယ္သူ႔ကိုေတာ့ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ခ်စ္ခင္စြာ ဆက္ဆံရမယ္၊ ဒီလူ ကိုေတာ့ ခက္ထန္ထန္ တစ္ခါတည္း မုန္းေအာင္ ေျပာျပစ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္က ႀကိဳတင္ဗိုလ္လုပ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚေနတာဟာ ဒီဆႏၵပဲ ျဖစ္တယ္။
သိၾကားမင္း။ ။ မွန္လွပါဘုရား ဆႏၵ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အေၾကာင္းတရား ဘယ္က လာပါသလဲ ဘုရား။
ဘုရားရွင္။ ။ အသင္သိၾကား၊ “၀ိတက္” ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရားက လာေပတယ္။ “၀ိတက္” ဆိုတာ (၁) ကာမ၀ိတက္၊ (၂) ဗ်ာပါဒ ၀ိတက္၊ (၃) ၀ိဟိ ံသ၀ိတက္ တို႔ ျဖစ္ေပတယ္။
(၁) ကာမ၀ိတက္ = ႀကိဳတင္စီစဥ္ ေတြးေတြ ၾကံစည္ေသာ စိတ္
(၂) ဗ်ာပါဒ၀ိတက္ = လက္ေတြ႕ ေတြ႔ဆုံၿပီး လုိအပ္သလို ေျပာဆို ဆက္ဆံတတ္ေသာစိတ္
(၃) ၀ိဟိ ံသ၀ိတက္ = လက္ေတြ႔ သုံးေနေသာ္လည္း စိတ္ထဲက မေက်မနပ္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ စိတ္တို႔ ျဖစ္ၾကေပတယ္။
သိၾကားမင္း။ ။ မွန္လွပါဘုရား ဒီ “၀ိတက္” (၃)ပါးကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အေၾကာင္း တရား လက္သည္ဟာ မည္သူ ျဖစ္ပါသနည္း အရွင္ဘုရား။
ဘုရားရွင္။ ။ အသင္သိၾကား၊ ၀ိတက္ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရား လက္သည္ကေတာ့ “ပပဥၥ” တရားေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္တယ္။ “ပပဥၥ” ဆိုတာ “ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိဌိ” တို႔ကို ဆိုလိုတယ္။ “ပပဥၥ တရား” ဆိုတာ သံသရာကို ခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းေတြပဲ၊ သံသရာကို ခ်ဲ႕တတ္ေစေသာအေၾကာင္းတရားေတြကို ေပါင္းစုလို႔ ေခၚရရင္ေတာ့ “သဠယတန” လို႔ေခၚတယ္။
“သဠယတန” ဆိုတာ (၁) မ်က္စိ (၂) နား ၊ (၃) ႏွာေခါင္း၊ (၄) လွ်ာ၊ (၅) ကိုယ္ (၆) စိတ္၊ ဆိုတဲ့ ဒြာဒ (၆)မ်ဳိးနဲ႔ အာရုံမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ (၁) အဆင္း၊(၂) အသံ (၃) အနံ႔၊ (၄) အရသာ၊ (၅) ထိေတြ႕မႈ ဖႆ၊ (၆) က်န္ေတြးစရာမ်ား ။ ဒီ (၆)မ်ဳိး ကို အေၾကာင္း တိုက္ဆိုင္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ဳိးတရားမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။ (၁) ျမင္စိတ္၊ (၂) ၾကားစိတ္၊ (၃) နံစိတ္၊ (၄) စားစိတ္၊ (၅) ယားနာ ေကာင္းစိတ္ (၆) ေတြးေတာ ႀကံစည္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ဒီစိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတာကို “ ပပဥၥ” တရားလို႔ ေခၚတယ္။
သံသရာကို ရွည္ေအာင္ တဏွာ၊မာန၊ ဒိဌိေတြ ထပ္ျဖစ္ေပၚလာျခင္းေၾကာင့္ “ပပဥၥ” လို႔ ေခၚတယ္။ ဒီ“ပပဥၥ” တရားေတြေၾကာင့္ “ ၀ိတက္” ေတြ ျဖစ္တယ္၊ “၀ိတက္” ေတြ ေၾကာင့္ ဆႏၵေတြျဖစ္တယ္၊ အဲဒီ ဆႏၵေတြေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းေတြ ျဖစ္တယ္။ ခ်စ္ျခင္း ၊ မုန္းျခင္း ေတြေၾကာင့္ ကၠုသ၊ မစိၦရ ဆိုတဲ့ မနာလို ၀န္တိုမႈေတြ ျဖစ္ၾကရမယ္။ ဒီ“ကၠုသ”၊ “ မစိၦရ” ေၾကာင့္ လူေတြ ၊ နတ္ေတြ ၊ ျဗဟၼာေတြ၊ သတၱ၀ါေတြကို အႏၱရာယ္မကင္း၊ ေဘးမရွင္းၾကဘဲ ေရာဂါ ဆန္းေတြ တေ၀ေ၀နဲ႔ ဒုကၡေတြ ပင္လယ္ေ၀မတတ္ ခံစားေနၾကရတယ္။ အသင္သိၾကားမင္း၊ ဒီတရားေတြဟာ တစ္ခု ျဖစ္ၿပီးမွ တစ္ခု ပ်က္သြားတာပဲလို႔ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ရႈေနႏိုင္မွသာ အႏၱရာယ္ကင္း ေဘးရွင္း၍ ဒုကၡေတြခ်ဳပ္ေပ်ာက္လို႔ နိဗၼာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္လိမ့္မည္ အသင္သိၾကားမင္း။

သိၾကားမင္း။ ။ သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု

စာေရးသူ။ ။ ကဲ ၊ မိတ္ေဆြ ကိုရင္ေမာင္ေရ ဒုကၡေတြ ပင္လယ္ေ၀ေအာင္ အေရာင္ဆိုးေပးၾကတဲ့ တရားေတြကို ျမင္ၿပီ မို႔လား၊ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ သာသနာ အဆုံးအမနဲ႔ အညီ နီးစပ္ရာ ၀ိပႆနာ တရားစခန္းမ်ားဆီသို႔ သြားၾကပါစို႔၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံးအနာသိလွ်င္ ေဆးရိွရမည္ မဟုတ္ပါလား။

ေရႊလမ္းေငြလမ္း ၀င္းၾကည္
(11-7-97)ေန႔ ေရးသားသည္။
ဓမၼပေဒသာ ဘာသာေရးမဂၢဇင္း တြင္ေဖၚျပၿပီး။

Penulis : shwelannwelanwinkyi ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel ဒုကၡကို အေရာင္ဆိုးရျခင္းအၾကာင္းတရားမ်ား ini dipublish oleh shwelannwelanwinkyi pada hari Friday, May 15, 2009. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan ဒုကၡကို အေရာင္ဆိုးရျခင္းအၾကာင္းတရားမ်ား
 

0 comments: