ေ၀ဖန္ေရး တတိယဆုရစာမူ -စာဖတ္ပရိသတ္ ဆရာဦးျမင့္သူ

ေ၀ဖန္ေရး တတိယဆုရစာမူ



စာဖတ္ပရိတ္သတ္၊ ဆရာ ျမင့္သူ

ဦျမင့္သူ ၊ အိုင္တီ-စာေပ၊ သိဂၤါရပ္ကြက္၊ မေကြးၿမိဳ႕။



၁။ မုန္းေခ်ာင္းေရနဲ႔ ေဆးပါ့မယ္
ဖုန္းေမာင္ ယာဥ္ေမာင္းဘ၀ႏွင့္ မုန္းေခ်ာင္းဆည္ကို ေရာက္သည္။ ငယ္စဥ္ ဆင္းရဲသားဘ၀ ခင္၀င္းမႏွင့္လြဲၿပီး ၿမိဳ႕ကိုေရာက္။ ယာဥ္ေမာင္းဘ၀ႏွင့္ ခင္ပပၿမိဳင္ကိုေတြ႔။ လင္မယား ဘ၀ေရာက္။ ကေလး (၁)ေယာက္ရၿပီး ခင္ပပၿမိဳင္ ဖုန္းေမာင္ကို ထားခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံျခားရိွ ဆရာေနာက္လိုက္သြား။ ဖုန္းေမာင္ လြမ္းက်န္ရစ္သည့္ ဇာတ္လမ္း။
ဇာတ္အဖြင့္ (က) ေတာင္ကြယ္မွာ ေနညိဳေလတိုင္း က်မ်က္ရည္၀ိုင္းစို႔စို႔ မိႈင္းမို႔မို႔ လြမ္းလို႔က်န္ ၎အတိုင္း မဖြဲ႔ဘဲ လူ႔ဘ၀ဆိုသည္မွာ တစ္ေန၀င္ တစ္မိုးခ်ဳပ္ၿပီး ဟိုေန႔ဒီေန႔ဆိုၿပီး ဖြင့္ေစခ်င္သည္။ ဇာတ္ဖြင့္ စာသားသည္ အခန္း(၁)ပင္ ေနာက္ထပ္ ေနာက္ထပ္ ရခိုင္ရုိးမ ေတာင္ႀကီးမွာ ေနကြယ္ေလတိုင္း က်မ်က္ရည္ ၀ိုင္းစို႔စုိ႔ မႈိင္းမို႔မို႔ လြမ္းက်န္(၂) ခါထပ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
(ခ) အခန္း(၁) အဆုံး၌ ဖုန္းေမာင္ အရက္မူးရာမွ အတိတ္ကို ျပန္သတိရၿပီး ငယ္စဥ္ဘ၀ျပန္စဥ္းစားသည္။ အခန္း(၂)ကို ကူးသည္။
(ဂ) ဖုန္းေမာင္ စဥ္းစားခန္းသည္ ဇာတ္သိမ္းအထိျဖစ္သည္။ အခန္း(၄) အဆုံးမွာ ဖုန္းေမာင္ကို မုန္းေခ်ာင္းနေဘးရိွ ၎ေမာင္းေသာ ကားရိွရာကို ေလွ်ာက္သြားေစၿပီး အရက္ပုလင္းယူကာ ေခ်ာင္းနံေဘးျပန္ထိုင္ခိုင္း အရက္ဆက္ေသာက္ ေစၿပီး အလြမ္းေတြကို စမ္းေရထဲမွာ ေမွ်ာလိုက္ေစႏိုင္သည္။ (စာဖတ္သူ၏ ဆႏၵ)
(ဃ) ဖုန္းေမာင္ကို ေတာသားလူရိုးလူအ အျဖစ္ ဇာတ္ေကာင္စရိုက္ အနည္းငယ္ ေဖာ္ေပးသင့္။


၂။ အငယ္ေလးကိုခ်စ္ခဲ့မိလို႔(၁)
(က) ဦးေရႊ၀င္းသည္ စာေရးဆရာ တစ္ေယက္ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာ၏ စရိုက္သည္ ဇာတ္လမ္းအရ ဂုဏ္သိကၡာမဲ့ေနသူ ျဖစ္၍ စာေရးဆရာအစားး အျခားဇာတ္ရုပ္ျဖင့္ ဖန္တီးေစခ်င္သည္။
(ခ) ခ်စ္စုမသည္ ဦးေရႊ၀င္းမွာ မယားႀကီးရိွေသာ္လည္း ဓနအားေတာင့္၍ျဖစ္ေစ၊ ခ်စ္သည္ထားဦး အသက္အရြယ္ လြန္စြာ ကြာျခားေအာင္ ဖန္တီးထားျခင္းအတြက္ စာဖတ္သူမွ ဇာတ္လမ္းအေပး ေလးစားမႈ ေလ်ာ့သြားႏိုင္သည္။
(ဂ) ဇာတ္အဖြင့္မွာ ဦးေရႊ၀င္းသည္ ဇာတ္ေဆာင္ျဖစ္ရာမွ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဇာတ္ေကာင္မွာ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္သြားသည္။ ဒါေၾကာင့္ အဖြင့္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္သာဖြင့္ပါ(သို႔) ဦးေရႊ၀င္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မေရာသြားပါနဲ႔။
(ဃ) အခန္းစဥ္ နံပါတ္မ်ား ေရွ႕၀တၳဳကဲ့သို႔ ထည့္ေပးပါ။


၃။ အငယ္ေလးကို ခ်စ္ခဲ့မိလို႔(၃)
(က) အငယ္ေလးကို ခ်စ္ခဲ့မိလို႔ အဆက္ျဖစ္သည္။ ဆိုင္ကယ္စီးလာေသာ မိုးကာအက်ီ၀တ္လူက ခ်စ္စုမကို ဖက္ၿပီးဂ်စ္ကားကို ေမာင္းထြက္သြားေသာ္အခါ ၎စီးလာေသာ ဆိုင္ကိုယ္ကို မထားခဲ့ဘဲ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ပင္ ခ်စ္စုမကို လာေခၚသြားသင့္သည္။ ဂ်စ္ကား ဘယ္သူ႔ကားလဲ။ သူမ်ားကားဆိုလွ်င္ ကားသူခိုးအျဖစ္ေရာက္ၿပီး မိမိပိုင္ဆိုင္ကယ္ပါဆုံးသြားမည္။ ဦးေရႊ၀င္း အႀကံျဖစ္က ပုံေပၚပါေစ။
(ခ) စာမ်က္ႏွာ(၄၁)ေၾကာင္းေရ (၁၊ ၂၊ ၃) “ ခ်စ္ဇနီးေလးရယ္ ဦးကို စိတ္မဆိုးပါနဲ႔ ညီမအၾကိဳက္ ဘာမဆိုအားလုံး စိတ္တိုင္းက် ေနထိုင္ေျပာဆိုပါေတာ့မယ္” ဒီ ေလာက္ႏွင့္ဆို ေတာ္သင့္ၿပီ။ ဒါဆိုလွ်င္ စာဖတ္သူ ရိပ္မိပါသည္။ အခန္းဆိုကတည္းက ရိပ္မိၿပီ( ဆရာ လက္လြန္သြားမယ္)
(ဂ) ဇာတ္ေကာင္အေၾကာင္းကို စာဖတ္သူသိေအာင္ ေျပာျပေနတဲ့ ပုံသ႑ာန္ထက္ တစ္ခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ(ဒိုင္ယာေလာ့)ႏွင့္ ေဖာ္ေပးလွ်င္ ပိုေကာင္းမည္။
(ဃ) ခင္ေမာင္ၾကည္ႏွင့္ ခ်စ္စုမတို႔ နီးစပ္မႈ ရိွသြားျခင္း ပုံေဖာ္မႈ အားနည္းေနသည္။ ခင္ေမာင္ၾကည္သည္ ဦးေရႊ၀င္း အခ်စ္ဆုံးသူငယ္ခ်စ္ျဖစ္၍ ဦးေရႊ၀င္၏ မိသားစု တစ္ကြဲ တစ္ျပားျဖစ္ေနျခင္းကို မရႈရက္တာေၾကာင့္ ခ်စ္စုမကို နီးစပ္ေအာင္ လုပ္ၿပီး ခ်စ္စုမကို ခိုးေျပးသြားျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္မွာမို႔ မိမိသာ အနစ္နာခံၿပီး ဖန္တီးလိုက္ေလ်ာလွ်င္ ပိုေကာင္းမလား။ သူငယ္ခ်င္းအတြက္ အနစ္နာခံျခင္းသေဘာ.။
(င) သရက္ၿမိဳ႕အိမ္မွာ ဦးေရႊ၀င္း၊ ခင္ေမာင္ၾကည္၊ ခ်စ္စုမ၊ အိမ္ေဖာ္အတူေနသည့္ စာမ်က္ႏွာ(၅၂)ေၾကာင္းေရ(၉) အိမ္ေဖာ္က ဂ်စ္ကားႏွင့္ လူတစ္ေယာက္ေတြ႔တယ္။ ကားရပ္ၿပီး စကားေျပာေနေၾကာင္း ခ်စ္စုမကို သူသိေသာ္လည္း အတူေနသူ ခင္ေမာင္ၾကည္ႏွင့္ ေျပာေနၾကတယ္ဆိုတာ အတတ္ေျပာႏိုင္ရပါမည္။
(စ) ဇာတ္သိမ္းဦးေရႊ၀င္းသံေ၀ဂ ရသည္။ ေကာင္းပါသည္။


၄။ မုန္းလို႔ေခၚပါ ကိုကိုရယ္
(က) ေစတုတၳရာၿမိဳ႕နယ္၊ မုန္းေခ်ာင္းအနီးမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ခ်င္းအမ်ဳိးသားမ်ား ဓေလ့ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္သာယာပုံႏွင့္ ဇာတ္ဖြင့္လွ်င္လည္းေကာင္း။
(ခ) ခ်င္းတိုင္းရင္းသားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခင္ဖုန္းအစား ခ်င္းနာမည္ ဥပမာ(ေခါင္းဇီး) စသျဖင့္
(ဂ) ခင္ဖုန္းက မ်ဳိးခ်စ္ကို ခ်စ္တဲ့အေၾကာင္း ျပန္ေျပာျပေနသေယာင္ႏွင့္ ဇာတ္သိမ္းမ်ား ခင္ဖုန္းဆီက စာဖတ္ၿပီး ခံစားသြားရသည့္ ဇာတ္လမ္းအႏွစ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သြားၿပီ။


၅။ ပန္ခ်င္ပါလွ်က္ မခူးရက္ပါ။
(က) ပိေတာက္ပန္းႏွင့္ သႀကၤန္ရနံ႔ကို မႊန္းလိုက္ပါ။
(ခ) ဇရာအိုႏွင့္ကညာပ်ဳိ ေရွ႕ဇာတ္မွာပါၿပီး ျဖစ္လို႔ လက္ေရွာင္သင့္သည္။
(ဂ) ဇာတ္ေဆာင္ႏွင့္စရိုက္ လိုက္ဖက္ေအာင္ထားသင့္။ ဥပမာ ဦးေရခ်မ္း ၎အား သီခ်င္းမဆိုေစပါႏွင့္ စႏၵရားတီးခိုင္းေစလိုသည္။
(ဃ) စာမ်က္ႏွာ(၇၂)ေၾကာင္းေရ (၂) ၀င္းျမတ္မူးမူးရူးရူးႏွင့္ ေသြးဆူေန၍ မည္သူမည္၀ါ ေ၀ခြဲမရႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္သည္။ အမူးသမား ခ်ီးေကၽြးေတာင္ မစားဘူး။ ဘယ္သူဆိုတာသိေလာက္ပါတယ္( မယုံရင္ တစ္ပိုင္းေလာက္ ခ်ၾကည့္)
(င) စာမ်က္ႏွာ(၇၃) ေၾကာင္းေရ( ၁၄မွ ၂၀ ထိ) စာသားမေဖာင္းပြေစခ်င္ပါ။ ခ်စ္ႏြယ္ကို ေျပာဆို ေက်ာခိုင္းသြားေခ်ၿပီ။ ဒီေလာက္ဆုိ လုံေလာင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွ အခန္းခြဲၿပီး ေနာက္တစ္ခန္းကို ျပန္ကူးပါ။ ဦးေရခ်မ္းကို ရုတ္တရက္ျဖစ္ေသာ ေရာဂါနဲ႔ ေဆးရုံတင္လိုက္ပါ။
(စ) ဦးေရခ်မ္း ေဆးရုံမွာ ရိွေနေသးတယ္ထင္ၿပီး ခ်စ္ႏြယ္လာသည္။ သို႔ေသာ္ ဆင္းသြားၿပီ။ ေဆးရုံဆိုသည္မွာ လူ၀င္/ထြက္ မ်ားသည္။ စံပယ္ပန္းထုပ္ႏွင့္ စာကို မထားခဲ့သင့္။ တစ္ေယာက္ေယာက္ႏွင့္ ေပးခိုင္းလွ်င္ ေကာင္းမည္။
(ဆ) ဦးေရခ်မ္း A နဲ႔ ေဆးရုံမွ ဆင္းၿပီး ေပ်ာက္သြားသည္ ခ်စ္ႏြယ္ စာဖတ္၍ လြမ္းလွ်က္က်န္။ ဇာတ္သိမ္းေကာင္းပါသည္။


၆။ ေလလုပြဲ
(က) အိမ္နီးနားခ်င္းတို႔၏ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရိွေသာ ဘ၀ကို သရုပ္ေဖာ္ထားေသာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္။
(ခ) ေဒၚမမႀကီးကို သူေဌးဂုဏ္ေမာက္ေနေသာ စရိုက္ကို ပီျပင္ေအာင္ ေဖာ္ေပးလိုက္ပါ။
(ဂ) ေဒၚမမႀကီး ေျပာသည့္(ဒုိင္ယာေလာ့)မ်ားတြင္ မာနာသံႏွင့္ ျဖစ္ေစရမည္။ အသံရွည္(ဒီဃရသ)မပါေစဖို႔ ဥပမာ စာမ်က္ႏွာ(၈၅) ေၾကာင္းေရ (၇) ယခုခ်က္ခ်င္းမီးျပန္ပိတ္ေပး“ ပါေနာ္” ဆိုတဲ့ လို စကားရပ္မ်ဳိး မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။တိုေတာင္း ခက္ထန္သံ ျဖစ္ရပါမည္။
(ဃ) ေရွ႕မွ ပါၿပီးျဖစ္တဲ့ မပဋာလို ဥပမာမ်ဳိး မျပဘဲ ေနာက္ထပ္ အသစ္ျပန္ယူပါ။ ငိုခ်င္း တစ္ခုခု။
(င) ေဒၚမမႀကီးတိုက္မွ စတီရီယို သီခ်င္း(ငါနင့္ကို သတ္ခ်င္တယ္)ကို ဘျမင့္ၾကားလို႔ စိတ္မပ်က္လိုက္ပါနဲ႔။ အရြဲ႕တိုက္ၿပီး ကက္ဆက္ကို အက်ယ္ႀကီးဖြင့္ပါ။ (အေပၚထပ္နဲ႔ ေအာက္ထပ္ဇာတ္လမ္း)လိုဟာမ်ဳိး။ ၿပီးမွ (ႏွလုံးသားကို အလွဆင္ပါ) ေရဒီယိုေတးနဲ႔ ျပန္ကလဲ့စားေခ်ရင္ေတာင္ ေကာင္းမလား။ လြမ္းရတာမ်ားလို႔ ဟာသေလးလည္း ဖတ္ေစခ်င္သည္။


၇။ ရင္နာစရာစကားေတြကို အၾကင္နာနားနဲ႔ ၾကားပါရေစ။
(က) ရင္ေမာင္းတို႔၏ အက်င့္စရိုက္ကို ေဖာ္ထားေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။ “ ေရာက္ရာ အရပ္မ်ာမွာ အိမ္ေထာင္က်ရေစရဲ႕” ဆိုေသာ ဆုေတာင္းႏွင့္ ျပည့္သူမ်ားကျဖစ္သည္။ ေက်ာ္ေငြ မ်ဳိးရိုးမေကာင္း၍ ေယာကၡမ သေဘာမတူ။ ငယ္ခ်စ္ကို စြန္႔ၿပီး ၿမိဳ႕ေပၚေရာက္တယ္။ ဆီစက္ပိုင္ရွင္ျဖစ္။ မေရႊပိုနဲ႔ ညား။ ညားေသာ္လည္း မေရႊပို အေဖက မ်ဳိးရိုးမေကာင္းလို႔ သေဘာမတူ( သေဘာမူဘဲ မေနပါႏွင့္။ ဇာတ္လမ္းမွာ ေယာကၡမ ဦးေက်ာ္ဟာ အဓိက မက်သူျဖစ္သည္။)
(ခ) တစ္ျခားၿမိဳ႕မွ လက္ရိွၿမိဳ႕ကို ေရာက္လာသျဖင့္ ေက်ာ္ေငြရဲ႕ မ်ဳိးရိုးဖီဇကိုဘယ္သူမွ မသိသည့္ ပုံစံႏွင့္ ထားလိုက္ပါ။ ဒါဆိုလွ်င္ စာသားေဖာင္းပြမႈ နည္းသြားၿပီး ၎စာသားေနရာမွာ ရသေဖာ္ေပးလွ်င္ ပိုေကာင္းမည္။ ၀မ္းစာျပည့္သြားမည္။
(ဂ) စာမ်က္ႏွာ(၉၆)မွ စာမ်က္ႏွာ(၁၇၀)ထိ ေက်ာ္ေငြရဲ႕ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္တြင္ အဓိက ေက်ာ္ေငြ၊ ခ်င္းမ၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မွ လြဲၿပီး ေဒၚေရႊပို ၾကားမ၀င္ပါေစနဲ႔။ စာမ်က္ႏွာ(၁၀၅)ေၾကာင္းေရ (၄)မွာ ေဒၚေရႊပို ၀င္လာသည္။ မ၀င္းလည္းရသည္။ စာမ်က္ႏွာ (၁၀၉)မွာ စာေရးမေလးရဲ႕ မိခင္ကို ကိုယ္ေရမသန္႔ေရာဂါႏွင့္ ကိုေက်ာ္ေငြရဲ႕ တဏွာရူး ေရာဂါကို ႏိႈင္းယွဥ္ေဖာ္ျပသည္။ ေကာင္းသည္။
(ဃ) ကိုေက်ာ္ေငြ အသိတရား ရေသာ အခ်ိန္လြန္သြားၿပီး ဗီဇမေကာင္းလို႔ ေလာကဓံ၏ ဒဏ္ခတ္ျခင္းေၾကာင့္ ကိုေက်ာ္ေငြ ရူးသြားသည္။ ေကာင္းပါသည္။ အရူးေပါက္ကရ ေျပာတာ မ်ားလြန္းတယ္။ (၂)မ်က္ႏွာ


၈။ ပုဂိၢဳလ္မ၍ စားရသည္။
တစ္မ်က္ႏွာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္၍ ေဆြးေႏြးရန္ မရိွပါ။


၉။ အျဖဴေရာင္ ျခားနားခ်က္
ေဆြးေႏြးရန္ မရိွပါ။


၁၀။ ဆရာေတာ္ေပးေသာ ကေလာင္လက္
စာေရးဆရာ၏ ကိုယ္ေတြ႔ ျဖစ္ရပ္မွန္ ေဆာင္းပါ။ေဆြးေႏြးရန္ မရိွပါ။
(က) ၀တၳဳ အခန္းစဥ္ နံပါတ္ ထည့္ေပးပါ။ နံပါတ္မတပ္ခ်င္လွ်င္ သကၤတာ(----xxx---) ေပၚေနပါေစ။
(ခ) အခန္းစဥ္ နံပါတ္ေက်ာ္ၿပီး ေပ်ာက္ေနတာ ရိွသည္။ ဥပမာ “ ရင္နာစရာ စကားေတြကို အၾကင္နာနားနဲ႔ ၾကားပါရေစ” မွာ ( ၅/၆) မပါ ရိွပါ။
(ဂ) တခ်ဳိ႕အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ စာႏွင့္ ေဆြးေႏြးသည္ထက္ ကာယကံရွင္ႏွင့္ ေဆြးေႏြြးအႀကံျပဳျခင္းက ပိုၿပီး ထိေရာက္ေစပါသည္။ ယခုေဆြးေႏြး အၾကံျပဳခ်က္မ်ားသည္ ဥာဏ္မီသေလာက္ အတတ္ႏိုင္ဆုံးႀကိဳးစားထားေသာ အႀကံျပဳခ်က္ျဖစ္ပါသည္။(ေ၀ဖန္ျခင္း) မဟုတ္ပါခင္ဗ်ား။

ေလးစားစြာႏွင့္
ျမင့္သူ
အိုင္တီ- စာေပ
သဂၤါရပ္၊ မေကြးၿမိဳ႕

မူၾကမ္းေရးၿပီးလွ်င္ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ဖတ္ခိုင္းပါ။ ဖတ္ေပးတဲ့သူသည္ အလိုအေလ်ာက္(အယ္ဒီတာ) ျဖစ္သြားလိမ့္မည္။





စာအုပ္အဖုံးႏွင့္ စာအုပ္အမည္

ပင္ကိုယ္ေရး၀တၳဳတိုမ်ားျဖစ္၍ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ သမိုင္း၊ လူေနမႈဘ၀၊ ဓေလ့ထုံးတမ္းမ်ားကို ဦးတည္ခိုက္ထားရမည္။( ေဖာ္ျပပါ ဦးတည္ခ်က္မ်ားမွ အက်ဳံး၀င္ေသာ ၀တၳဳတိုမ်ားျဖစ္သည္။)
အငယ္ေလးကို ခ်စ္ခဲ့မိလို႔ အမည္သည္ ကာမသဏွာဘက္ ေဇာင္းေပးထားသည္ကို ထင္စရာ ရိွသျဖင့္ ယင္းအစား စာအုပ္အမည္ကို ေရြးခ်ယ္ရန္ လိုသည္။
ဇာတ္လမ္းအဖြင့္( ေနာက္ဆုံး ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ထံ ေငြ၀တၳဳကပ္ၿပီး သကၤန္း ပရိကရာ တစ္စုံျဖင့္) စာမွာ (သကၤန္း ပရိကၡရာ) ျဖစ္ရပါမည္။ အေသးအဖြဲ႔လို႔ မထင္ပါနဲ႔။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ျပင္ဖတ္မယ္လို႔ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သေဘာထားလွ်င္ စာအုပ္အေပၚ အထင္ေသးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ (ကိုရင္) ဆိုသည္မွာ လူနာမည္ ျဖစ္၍(သမေဏ) လို႔(သို႕) ရွင္ျပဳကို သုံးပါ။

မုန္းေခ်ာင္းေရနဲ႔ ေဆးပါ့မယ္
စာမ်က္ႏွာ(၁) ေၾကာင္းေရ(၆)
ရခိုင္ရိုးမ ေတာင္ႀကီးမွာ ေနကြယ္ေလတိုင္းအစား ရခိုင္ရိုးမွ ေတာင္ႀကီးကို ေက်ာ္၍ ေနကြယ္ေလတိုင္းျဖစ္သင့္ပါသည္။

စာမ်က္ႏွာ(၂)၊ ေၾကာင္းေရ(၈)
ရြာႏွင့္ၿမိဳ႕လာၿပီး လိုင္းဆြဲေသာ ကားဆရာဟု ေရးထားသည္။ ဒရိုင္ဘာသည္ အျခားမွ၊ ရြာမွ၊ ၿမိဳ႕မွ ခြဲျခားပါ။ ရြာမွ ဆိုလွ်င္ ရြာမွ ၿမိဳ႕လာၿပီး လိုင္းဆြဲေသာ ကားဆရာဟု ေရးသင့္ပါသည္။

စာမ်က္ႏွာ(၂) ေၾကာင္းေရ(၁၀/၁၁)
ၿပဳံးစစမ်က္ႏွာႏွင့္ အလုပ္တြင္ မခိုမကပ္ မဟုတ္မခံ ဆတ္ဆတ္ႀကဲ အသားညိဳညိဳအရပ္ပုကြကြ ဟုေရးထားသည္။ ငဖုန္းဟာ စိတ္ေကာင္းရိွၿပီး မဟုတ္မခံ လူစားမ်ဳိးဆိုသည္ကို ေပၚလြင္ေစသည္။ ဆတ္ဆတ္ႀကဲဆိုသည္မွာ မိန္းမအတြက္ သုံးေသာ စကားျဖစ္သည္။ အရပ္ပုကြကြ ေရးထားသျဖင့္ စိတ္ေကာင္းရိွေသာ ငဖုန္း၏ အတြင္းစိတ္ကို အရုပ္ဆိုးသြားေစသည္။

စာမ်က္ႏွာ(၃)၊ ေၾကာင္းေရ(၉/၁၀)
(ရွင္လိင္ျပန္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ခင္၀င္းမက ေျပးလို႔ ႀကိဳခဲ့တာ) သီးခ်င္းလား၊ ဒိုင္ယာေလာ့လား မကြဲျပား။

စာမ်က္ႏွာ(၄)၊ ေၾကာင္းေရ(၇)
လိမၼာယဥ္ေက်းစြာျဖင့္ ရသမွ်ေငြကို စုလာခဲ့၏ အစား ယဥ္ေက်းစြာကို ျဖဳတ္ၿပီး လိမၼာစြာျဖင့္ ရသမွ်ေငြကို လို႔ ေရးသင့္ပါသည္။

စာမ်က္ႏွာ(၅)
ဘုန္းေမာင္၏ ဆရာ ႏိုင္ငံျခား မသြားမီ ခင္ပပၿမိဳင္ႏွင့္ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္း ျဖစ္ေနသည္ကို ပုံရိပ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပက ပိုေကာင္းမည္။

ေၾကာင္းေရ(၁၀)
သမီးရဲ႕ တတိယႏွစ္ ေမြးေန႔မွာ အစား သမီးရဲ႕(၃)ႏွစ္ ေျမာက္ ေမြးေန႔ဟု ေရးရပါမည္။

စာမ်က္ႏွာ(၆) ေၾကာင္းေရ (၁)
ခင္ပပၿမိဳင္၏ (ဒိုင္ယာေလာ့)ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အို ေမာင္ကလဲ ျဖစ္သည္။ အို ၿမိဳင္ကလည္း မွားေရးထားသည္။

ေၾကာင္းေ၇(၇)၊ ေၾကာင္းေရ(၆)
ဆရာရဲ႕ ရန္ကုန္ဇနီးႀကီးအစား ရန္ကုန္မွာေနတဲ့ ဆရာရဲ႕ ဇနီးဆိုလွ်င္ ေကာင္းမည္။ ဒါဆိုလွ်င္ ၀ါက်ထားသိုမႈ မွန္သြားမည္။

အငယ္ေလးကို ခ်စ္ခဲ့မိလို႔(၁)
ဇာတ္အဖြင့္၊ ေၾကာင္းေရ(၄)
ဦးေရႊ၀င္းမွာ ပထမ ဇနီး ေဒၚေဌးၾကည္ႏွင့္ ေရးထားသည္ကို ဦးေရႊ၀င္း ဒုတိယဇနီးမရေသးေသာေၾကာင့္ ဦးေရႊ၀င္းမွာ ဇနီး ေဒၚေဌးၾကည္ႏွင့္ ေရးသင့္သည္။

စာမ်က္ႏွာ(၁၃)၊ ေၾကာင္းေရ(၁၀)
ေဒၚေဌးၾကည္၏ သေဘာထားကို ပုံေဖာ္ရာ၌ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးသည္ ငယ္လင္ ငယ္မယားျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုးသမွ် ၫွာခဲ့ရသည္ခ်ည့္ ျဖစ္၏။ သခင္ႏွင့္တူေသာ ဇနီးသည္ကို လုိ႔ေရးလွ်င္ လွသြားမွာ ျဖစ္ၿပီး စကားေျပာရာတြင္လည္း တိုတိုရွင္းရွင္း ေျပာတတ္သူပီပီ ဟန္လုပ္ ေျပာရမည့္ စကားကိုပင္ အပိုအလုပ္ဟု သေဘာထားသူ ျဖစ္သည္။ အစရိွသျဖင့္ ေဒၚေဌးၾကည္ကို ပုံေဖာ္သင့္သည္။

စာမ်က္ႏွာ(၁၄) ေၾကာင္းေရ(၂)
ကၽြန္ေတာ္ သူေယာက်ာ္းကိုေတာ ဟုအစားဇနီးသည္ မွာ အသက္အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ႀကီးေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ကို ေခၚရာတြင္ ကိုတပ္ေခၚၿမဲျဖစ္၏ လို႔ ေရးသင့္ပါသည္။

စာမ်က္နွာ(၁၅)၊ ေၾကာင္းေရ(၇)
စက္ရုံမွာ (၁၀)တန္းေက်ာင္းတစ္ခါက်ၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ ၎အစား (၁၀) တန္း တစ္ခါက်ၿပီး ဆို၍ ေက်ာင္းဆိုေသာ စကားလုံးကို ေဖ်ာက္ရပါမည္။

စာမ်က္ႏွာ(၁၆) ေၾကာင္းေရ(၅)
မင္းသမီး ဇင္ဇင္ေဇာ္ျမင့္ႏွင့္ တူသည္ဆိုသည္ထက္ ခ်စ္စုမ၏ အလွကို အျခားနည္းျဖင့္ အလွအပပုံေဖာ္လွ်င္ ပုိေကာင္းသည္။

စာမ်က္ႏွာ(၁၈)၊ ေၾကာင္းေရ(၁၅)
သူငယ္ျပန္အခ်စ္နဲ႔ ယင္းစကားရပ္သည္ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ျဖစ္သြားသျဖင့္ အခ်စ္ရသေပၚလြင္မႈကို ပ်က္သြားေစသည္။

စာမ်က္ႏွာ(၂၂)၊ ေၾကာင္းေရ(၇)
ခ်စ္စုကလဲ ရြယ္တူေကာင္ေလးေတြနဲ႔ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ေရးထားသည့္ စကားေျပႏွင့္ စာေရာ ေန၍ လဲကို (လည္း) နဲ႔ကို (ႏွင့္) ဟု ကြဲေအာင္ ေရးေစခ်င္သည္။

စာမ်က္ႏွာ(၂၃)၊ ေၾကာင္းေရ(၂/၃)
ခင္ဗ်ားကိုထားၿပီး က်ဳပ္ကို ဇြတ္အတြင္း ဆြဲေခၚၿပီး ၿပီးထပ္ေနသည္။
ခ်စ္စုမ ၀င္းမင္းနဲ႔ စက္ဘီးအတူစီးလာပါလွ်က္ ၀င္းမင္းမွ ေတြ႔ခ်င္တယ္၊ ခ်စ္စုမကို ေတြ႔ခြင့္ေပးပါလို႔ ဦးေရႊ၀င္းထံမွ ခြင့္ေတာင္းေနသည္မွာ သဘာ၀ မက် ျဖစ္ေနပါသည္။

ေၾကာင္းေရ(၁၃)
“ကၽြန္ေတာ္ ေျပာၿပီးေနာက္ ၀င္းမင္း ေပ်ာက္သြားေပၿပီ ” အစား “၀င္းမင္းသည္ စက္ဘီးဆြဲလွ်င္ ခပ္သြက္သြက္ ထြက္သြားေတာ့သည္” ဟု ေကာင္းမည္။

စာမ်က္ႏွာ(၂၇) ေၾကာင္းေရ (၆)
မိုးတိမ္ေတြထဲမ်ာျဖစ္ေနသည္။ မွာ ျဖစ္ရမည္။

စာမ်က္ႏွာ(၃၀)၊ ေၾကာင္းေရ (၄ မွ ၉)
ကားဘရိတ္ေဆာင့္တာနဲ႔ သံေဘာင္ႏွင့္ ေခါင္း႐ိုက္မိၿပီး ခ်စ္စုမ မူးသြား၊ ကားေမာင္းသူ လြင့္က်၊ ဒါေလးနဲ႔မ်ား ဒီေလာက္မျဖစ္သင့္၊ ေရွ႕က မန္က်ည္းပင္ႏွင့္ အရိွန္ျပင္းျပင္း ၀င္တိုက္လိုက္ပါ။ ဒါမွ ေမာင္းသူလြင့္က်လို႔ သဘာ၀ က်မည္။ လြင့္မက်ေစလိုလွ်င္ မိုးကာအက်ၤီႏွင့္လူမွ ကားေပၚမွ ဆြဲခ်လိုက္ပါ။

စာမ်က္ႏွာ(၃၅)၊ ေၾကာင္းေရ(၂)
မ်က္ႏွာ ေရွ႕သို႔ တိုးေပးလိုက္သည္ အစား ခ်စ္စုမ မျမင္ေအာင္ ျပလုိက္သည္ ဆိုလွ်င္ ေကာင္းမည္။

စာမ်က္ႏွာ(၃၆)၊ ေၾကာင္းေရ (၅)
သမီးကို ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ ဆိုျခင္းထက္ သမီးကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ဆိုပါက သင့္မည္။ ရည္းစားထက္ ခ်စ္သူလို႔ သုံးေစခ်င္သည္။


စာမ်က္ႏွာ(၅၅)၊ ဇာတ္သိမ္း
(၄၉) ႏွစ္ျပည့္ ဦးေရႊ၀င္း၏ ေမြးေန႔မွာ စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ အာ႐ုံေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ အာ႐ုံေၾကာင့္ အလိုက္မွားၿပီး မမွားသင့္သည္ကို မမွားၾကေစရန္ သံေ၀ဂတရားျဖင့္ အသိေပးခဲ့ေသာ ဇာတ္ေကာင္းပါသည္။

မုန္းလို႔ ေခၚပါ ကိုကို၇ယ္

စာမ်က္ႏွာ(၅၉)၊ ေၾကာင္းေရ(၆)
မုန္းလို႔ ေခၚပါ ကိုကိုရယ္ ဇာတ္အဖြင့္မွာ ေစတုတၳရာ တည္ေနရာႏွင့္ မုန္းေခ်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ရိွ ခ်င္းတိုင္းရင္းသားတို႔ ရြာကေလးကို လွလွပပဖြဲ႔ဆိုေရးသားလွ်င္ အဖြင့္ဇာတ္လွ သြားမည္။ ခ်င္းမေလး ခင္ဖုန္းက ျမန္မာနာမည္ ျဖစ္ေန၍ ခ်င္းနာမည္ ေပးသင့္ပါသည္။ ဥပမာ(ေခါင္ဇီး)
ေရအားလွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားထုတ္မယ္ စကားရပ္အစား မုန္းေခ်ာင္းေရနဲ႔ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အား ထုတ္ၿပီးရင္ ခင္ဖုန္းတို႔ရြာ လွ်ပ္စစ္မီး ရေတာ့မယ္ဆိုလို႔ ဆို ပိုေကာင္းမယ္။ ခင္ဖုန္းနဲ႔႔ တန္းတူ လူပ်ဳိႀကီး ထင္ခဲ့မိတာေပါ့ အပ်ဳိႀကီးေတြဆိုတဲ့ စာလုံးပိုေနသည္။

စာမ်က္ႏွာ(၆၀)၊ ေၾကာင္းေရ(၁၁)
လက္မသင့္ဘဲ စကားလုံးကို စာဖတ္သူနားမလည္ပါ။


ဇာတ္သိမ္း
ေကာင္းပါတယ္။ ကာမပိုင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနေၾကာင္း သိသြားေသာ ခင္ဖုန္းက ကိုမ်ဳိးခ်စ္ကို ေရွာင္လိုက္သည္မွာ တိုင္းရင္းသားျဖစ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမကို မပယ္ရွားသျဖင့္ မိန္းကေလးမ်ား စံထားရမည့္သူ အျဖစ္ သိမ္းလိုက္သည္။


ပန္ခ်င္ပါလွ်က္ မခူးရက္ပါ
ဇာတ္အဖြင့္၊ ေၾကာင္းေရ(၇)
တန္ခူးလပိေတာက္ပန္းႏွင့္ သႀကၤန္ရနံ႔ႏွင့္ ဖြင့္ေစခ်င္သည္။

စာမ်က္ႏွာ(၆၇)၊ ေၾကာင္းေရ(၃)
ဦးေရခ်မ္းႏွင့္ ခ်စ္ႏြယ္ သမီးႏွင့္ အေဖ အရြယ္ အငယ္ေလးကို ခ်စ္ခဲ့မိလို႔ႏွင့္ တူေနသည္။ ခြဲထုတ္လုိက္ပါ။

စာမ်က္ႏွာ(၆၉)၊ ေၾကာင္းေရ(၄)
ဦးေရခ်မ္းက ခ်စ္ႏြယ္ပုံ ရသည္။ ခ်စ္ႏြယ္လည္း ခ်စ္ေနသည္။ ခ်စ္ႏြယ္က လူငယ္ေတြကို ကစားစရာ လုပ္ၿပီး ဦးေရခ်မ္းရဲ႕ ဓန (သို႔မဟုတ္) အႏုပညာေၾကာင့္ အသက္ႀကီးသူကို ေရြးခ်စ္သည္ကို အသိေပးသင့္သည္။ ဒါမွ စာဖတ္ေတာ့ ရွင္းမွာ ျဖစ္ပါသည္။

စာမ်က္ႏွာ(၇၂)
ခ်စ္ႏြယ္က ေဆး႐ုံတက္ေနတဲ့ ဦးေရခ်မ္းကို ဘာေၾကာင့္ ရန္ေတြ႔တာလဲ။ နည္းနည္း အသိေပးလိုက္ပါ။

စာမ်က္ႏွာ(၇၆)
စံပယ္ပန္းေျခာက္ထုပ္ႏွင့္စာကို ဦးေရခ်မ္းမွ ေဆး႐ုံေပၚမွာ မထားသင့္။ ေဆး႐ုံဆိုတာက လူစုံေနရာျဖစ္လို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ႏွင့္ ခ်စ္ႏြယ္ဆီ အေရာက္ပို႔ေစခ်င္သည္။

စာမ်က္ႏွာ(၇၇) ဒုတိယစာ
ဦးေရခ်မ္းသည္ ၎၏ ေရာဂါမွာ HIV မွန္းသိရိွသြားၿပီး ခ်စ္ေသာ ခ်စ္ႏြယ္ကို ထားရစ္ခဲ့သည္။ တစ္ႏွစ္ျပည့္လုိ႔ သႀကၤန္က်ျပသည္။ ဆရာ့ကို သတိရသျဖင့္ ဘ၀ဆက္တိုင္း ျပန္ဆုံၾကဖို႔ ဆုေတာင္းရင္း ခ်စ္ႏြယ္ လမ္းက်န္ပုံႏွင့္ ဇာတ္သိမ္းထားပါသည္။ ေကာင္းပါသည္။

စာမ်က္ႏွာ(၈၄)၊ စာေၾကာင္းေရ (၁၁)မွ (၁၅)
ကိုဘျမင့္သည္ ပထမတြင္ စိတ္ဆိုးေတာ့မလို ျဖစ္၏။ ဘယ္ႏွယ့္ဗ်ာ သူတို႔တိုက္ရဲ႕ ၿခံစည္း႐ိုးေရွ႕က ဥပစာက ေရေျမာင္းကို အစြန္းထြက္ၿပီး ခင္းမိတာ ဘယ္သူ႔မွ ဘယ္သူ႔မွ မထိခိုက္ မနစ္နာေစပါဘူး” ရင္ထဲမွ ဘ၀မက် စိတ္တိုမိ၏။ သို႔ေသာ္ သူေဌးမႀကီး ေဒၚခင္မမႀကီး ဆိုေသာ အရိွန္အ၀ါႏွင့္ သူမ၏ ခ်ဳိသာေသာ ေလသံေၾကာင့္ ေဒါသ ခ်က္ခ်င္းေပ်ာက္ကြယ္သြား၏။ (ေဒါသမေပ်ာက္လိုက္နဲ႔။ နည္းနည္းျဖင့္ ေနပါဦး)
ေဒၚမမႀကီးဟာ သူေဌး။ မာနႀကီးပုံရမည္။ အရိွန္အ၀ါဆိုသည္မွာ မာနေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေဒၚမမႀကီး စကားက လည္း မာေနရမည္။ ကိုဘျမင့္ စိတ္တိုေနပါမွ ဒါမွ သဘာ၀က်မည္ျဖစ္သည္။

စာမ်က္ႏွာ(၈၅) ေၾကာင္းေရ( ၅ မွ ၇)
ေၫွာ္နံ႔ေၾကာင့္ အမိႈက္မီးၿငိမ္းဖို႔ ေနာက္တစ္ခါ လာျပန္သည္။ (သူေဌးမႀကီး စိတ္တိုေနရမည္။)

စာမ်က္ႏွာ(၈၆)၊ ေၾကာင္းေရ(၂)
ဘျမင့္ အေျဖေၾကာင့္ သူေဌးမႀကီး အားနားသြားသည္။ သို႔ေသာ္ ၎စိတ္ထဲတြင္ အၫွိဳးရိွတန္ေကာင္းမည္။ ဘျမင့္လည္း သူေဌးမႀကီးကို အၫွိဳး အေတးထားရမည္။

စာမ်က္ႏွာ(၈၇)
မပဋာဇာတ္သည္ (မုန္းေခ်ာင္းေရႏွင့္ ေဆးပါ့မယ္) ၀တၳဳတြင္ ဥပမာေပးထားၿပီး ျဖစ္၍ ယခု ေလလုပြဲတြင္ ထပ္မံ မထည့္သင့္ဘဲ ေနာက္ငိုခ်င္းတစ္ခု သူေဌးမႀကီးကို ရြဲ႕ေစာင္းတဲ့ ဇာတ္လမ္းဆိုရင္ ေကာင္းမည္။ အေပၚထပ္နဲ႔ ေအာက္ထပ္ ဇာတ္လမ္း သီခ်င္းမ်ဳိး။


ဇာတ္သိမ္း
ကိုဘျမင့္ ကက္ဆက္မပိတ္ဘဲ ၎တို႔ထက္ က်ယ္ေလာင္ေအာင္ဖြင့္။ သူေဌးမႀကီး ေဒါသနဲ႔ ထြက္လာေျပာ။ ဘျမင့္မွ လႊႏွင့္လည္း ျဖတ္ၿပီးၿပီး၊ ေရနဲ႔လည္း ၿငိမ္းၿပီး အသံကေတာ့ ဘာနဲ႔မွ ျဖတ္လို႔ ၿငိမ္းလို႔ မရဘူးဆိုၿပီ။ ႏွလုံးသားကို အလွဆင္ပါ သီခ်င္း အက်ယ္ႀကီးဖြင့္လွ်က္ ဇာတ္သိမ္း၊ သူေဌးမႀကီး ထမီ စြန္ေတာင္စြဲကာ တိုက္ပြဲ၀င္ၿပီး ဂ်ိမ္းဂ်ိမ္းတံခါးမ်ားပိတ္။ ဒီလို သိမ္းသင့္ပါသည္။


ရင္နာစရာ စကားေတြကို အၾကင္နာ နားနဲ႔ ၾကားပါရေစ။
သုံးသပ္ခ်က္စာတမ္းတြင္ ျပည့္စုံလုံေလာက္သြားၿပီ ျဖစ္လို႔ ဒီေနရာမွ အႀကံျပဳေဆြးေႏြးျခင္း မလိုအပ္ေတာ့ပါခင္ဗ်ား။ စာမ်ဳိးတူမ်ားကို ေပါင္းၿပီး ေရွ႕ဇာတ္ေတြမွာ ေဆြးေႏြးလာၿပီး ျဖစ္ပါသည္။



ေလးစားစြာႏွင့္


စာဖတ္ပရိတ္သတ္ တစ္ဦး

ဦးျမင့္သူ
အိုင္တီ- စာေပ
သဂၤါရပ္၊ မေကြးၿမိဳ႕




ေရႊလမ္းေငြလမ္း၀င္းၾကည္
၂၀၀၉ ခု၊ဇူလိုင္လ(၃၁)ရက္၊ ည(၉)နာရီ ကူးယူေဖၚျပသည္။

Penulis : shwelannwelanwinkyi ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel ေ၀ဖန္ေရး တတိယဆုရစာမူ -စာဖတ္ပရိသတ္ ဆရာဦးျမင့္သူ ini dipublish oleh shwelannwelanwinkyi pada hari Friday, July 31, 2009. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan ေ၀ဖန္ေရး တတိယဆုရစာမူ -စာဖတ္ပရိသတ္ ဆရာဦးျမင့္သူ
 

0 comments: