မေကြးၿမိဳ႕က SHADE စာေပ၀ိုင္း(၃၀)





Shade30
မေကြးၿမိဳ႕က SHADE စာေပ၀ိုင္း(၃၀)
၁၂-၆-၂၀၁၁၊ တနဂၤေႏြေန႔၊ ေန႔(၁၂)နာရီမွ ညေန(၃း၃၀)နာရီအထိ မေကြးၿမိဳ႕၊ ရန္္ကင္းရပ္၊ သုခီတာလမ္းႏွင့္ ပိေတာက္လမ္းၾကား FOREVER လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ဥယ်ာဥ္ အတြင္းမွာ ၀ိုင္းဖြဲ႕ျဖစ္ၾကပါတယ္။ SHADE စာေပ၀ိုင္း (၃၀)ႀကိမ္ပါ။ Forever မွာကေတာ့(၁၀)ႀကိမ္ေျမာက္ပါ။ ဒီဆိုင္က အစားအေသာက္နဲ႔(၀န္ေဆာင္မႈေတြ)ေကာင္းေတာ့ SHADE စာေပ၀ိုင္းေတာ္သားေတြက သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကပါတယ္။ ဒီတစ္ပတ္ကေတာ့ မိုးကလည္းရြာ၊ မေန႔ကလည္း မေကြးၿမိဳ႕နယ္စာနယ္ဇင္း မ်က္ႏွာစုံညီပြဲ၊ သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပတာနဲ႔ဆက္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ SHADE စာေပ၀ိုင္း မွာ ၀ိုင္းေတာ္သားေတြ နည္းေနၾကပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးကလည္း နာေရးျဖစ္ေနေတာ့ ယေန႔ ညေန၊ နာေရးပို႔ေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ေနလို႔ ပန္းခ်ီဆရာေတြလည္း စာေပ၀ိုင္းမွာ လူနည္းေနပါတယ္။ ဆရာမေကြး၀င္ျမင့္၊ ပန္းခ်ီဆရာျမင့္ေဇာ္ဦး၊ ပန္းခ်ီဆရာသူရိွန္ၿမိဳင္၊ နဲ႔ ေရႊလမ္းေငြလမ္း၀င္းၾကည္ တို႔ တက္ေရာက္လာၾကပါတယ္။
SHADE စာေပ၀ိုင္းရဲ႕ နာယက ဆရာမေကြး၀င္းျမင့္မွ စတင္ စကားဆိုပါတယ္။
`` ဒီတစ္ပတ္ SHADE စာေပ၀ိုင္းအတြက္ အက်ဳိးရိွမယ့္ စကားေလးေတြ၊ စာေလးေတြကို စာအုပ္စာေပ လူ႔မိတ္ေဆြ ဆိုတဲ့အတိုင္း ဟိုအရင္တုံးက ဖတ္မွတ္ထားခဲ့တဲ့ စာအုပ္ထဲမွ မွတ္တမ္း မွတ္ရာေလးေတြကို မနက္ကေတာ့ လိုက္ၿပီး ျပန္ရွာျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၃၀)ေလာက္က မွတ္ထားတာေလးကို ျပန္ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီ ေတြ႕ရတဲ့အတိုင္း ဖတ္ျပပါရေစ။ မႏ ၱေလး ေတာင္ၿမိဳ႕၊ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဆိုမိန္႔ခဲ့တဲ့ ( ေအာင္ျမင္ေၾကာင္းတရား) ဆိုတဲ့ စာေပလကၤာ ကဗ်ာေလးပါ။ လူေတြဟာ ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ စီးပြားေရးတိုးတက္ေရးအတြက္ မနက္မိုးလင္းကေန မိုးခ်ဳပ္တဲ့ ညအခ်ိန္ အထိ အလုပ္ေတြ လုပ္ၾကတယ္။ စာေပေတြကိုဖတ္ၾကရပါတယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ကိစၥ ၀ိစၥေတြကို ဆင္ျခင္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဘုရား၏ အဆိုအမိန္႔အတိုင္း လိုက္နာ ႏိုင္ၾကပါေစ..။
`ေအာင္ျမင္ေၾကာင္းတရား´
*မေကာင္းမႈေရွာင္
ေကာင္းမႈေဆာင္၊ စိတ္ကိုျဖဴေအာင္ထား။
*ေျပာ ျပဳ ေတြးလွ်င္ သတိယွဥ္
ဆင္ျခင္ ဥာဏ္ေရွ႕သြား။
*စိတ္ထားေျဖာင့္မွန္ ခြင့္လႊတ္ရန္
သည္းခံ ေမတၱာထား။
*လုံလ ႏွင့္ ဇြဲ မေလ်ာ့ဘဲ အၿမဲတင္းတင္းထား။
*အရာရာတြင္ အသုံး၀င္ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္းတရား…။ ။
ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ
အဲ ဒါေလးကို လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္(၃၀)ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်ၿပီး မွတ္သားလိုက္နာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ SHADE စာေပ၀ိုင္း မွာလည္း( ေအာင္ျမင္ေၾကာင္းတရား ) ကို ျပန္လည္ ေဖာက္သည္ခ် ေျပာၾကားေပးရလို႔ မ်ားစြာ၀မ္းသာမိပါတယ္။´
ပန္းခ်ီဆရာ သူရိန္ၿမိဳင္ကေတာ့ လူနည္းေနေသာ္လည္း ယခင္အတိုင္း မူမကြဲပါ။ သူ ဖတ္ မွတ္လာတာေတြကို ဘ၀ အေတြ႕ အႀကဳံနဲ႔ ခံစားၿပီး အိတ္သြန္ ဖာေမွာက္ စကားေတြ အမ်ားႀကီးေျပာလာပါတယ္။
`` ဟိုတစ္ေလာက Shade စာေပ၀ိုင္းမွာ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုမင္းသူေျပာသြားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာေတြ မွာ အႏုပညာ ၀ါသနာႀကီးၾကေသာ္လည္း အမ်ားမွာ ဆင္းရဲၾကတဲ့အေၾကာင္း၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြ မွာလည္း အႏုပညာအျပင္ အျခား ေဆး၊ စာရြက္၊ စုတ္တံ၊ေဘာင္ စတဲ့ ပစၥည္းမ်ဳိးစုံေတြက အရင္းအႏွီးေတြ မ်ားမ်ား အကုန္အက်ခံၿပီး ရင္းႏွီးၾကရပါတယ္။ ေရေဆးကားတစ္ခ်ပ္ ဆိုရင္ကို အနည္းဆုံးေသာင္းဂဏန္းေလာက္က်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပန္းခ်ီဆရာဆိုတာ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ေရာင္းလိုက္ ရၿပီဆိုရင္ သုံးသိန္း၊ ေလးသိန္းေလာက္ေတာ့ ရလိုက္ၾကပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ ဘ၀က ယခုေခတ္မွ အနည္းဆုံး တစ္ေထာင္က်ပ္၊ ႏွစ္ေထာင္က်ပ္ ေလာက္သာ ရၾကပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ကဗ်ာဆရာေတြဟာ သူ႔တို႔ခ်စ္တဲ့ ကဗ်ာအႏုပညာကို ေငြရလိုမႈကို အဓိကမထားဘဲ အႏုပညာ ၀ါသနာကိုသာ ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး၊ ထာ၀ရဖက္တြယ္ထားၾကတာကို ၾကည့္ရင္ ကဗ်ာအႏုပညာရွင္နဲ႔ စာေရးဆရာေတြကို အထူးေလးစား ေလာက္ပါတယ္။ အဲ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာအႏုပညာရွင္ေတြမွာ တူညီၾကတာ တစ္ခုေတာ့ရိွပါတယ္။ ဘာလဲ ဆိုေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရတာအခက္ဆုံးပါ။ ပိုၿပီး ဆက္ဆံရတာ အခက္အခဲဆုံးထဲမွာကို အႏုပညာသည္(၃) မ်ဳိးက တူေနၾကပါေသးတယ္။
အဲဒီ သုံးမ်ဳိးကေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ လိခ္ဂီတာဆရာ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျမင္တူညီၿပီး ေျပာဆိုမိပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာက တစ္ေယာက္တည္းေရးလို႔ရတယ္။ ကိုယ့္ကဗ်ာေလးကို ခံစားၿပီးေရးမယ္၊ မွ်ေ၀ခံစားဖတ္ျပမယ္။ မဂၢဇင္းကိုပို႔မယ္။ ပို႔လို႔ ထည့္ခ်င္ထည့္ မထည့္ခ်င္ေန။ ဒီကရတဲ့ ေငြေၾကးကိုလည္း ကဗ်ာဆရာဆိုသူက ဂရုမစိုက္ဘူး။ ဒီေနရာမဂၢဇင္း၊ဂ်ာနယ္က သူ႔ကဗ်ာကို မထည့္လဲ ေနာက္တစ္ေနရာကို ေျပာင္းပို႔မယ္။ သူ႔တို႔ရဲ႕ အႏုပညာစိတ္ဓာတ္ကိုက ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဂရုစိုက္စရာမလိုဘူး ဆိုတဲ့သေဘာပါ။ ပန္းခ်ီဆရာဆိုရင္လည္း ဒီလိုပါဘဲ။ ဥပမာ။ ဆိုင္းဆရာဆိုရင္ သူ႔ခ်ည္းတီးလို႔ မရပါဘူး။ စည္းပါရမယ္။ ၀ါးပါရမယ္။ ပတ္မ တစ္ခုတည္းလည္း တီးလို႔မရပါဘူး။ ယကြင္းပါရမယ္။ ဆိုင္းအဖြဲ႕ဆိုတာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ၀ိုင္းဖြဲ႕ဆက္ႏြယ္တီးမွ ရၾကပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာကေတာ့ စာရြက္၊ ေဘာပင္ရယ္ အေတြးရယ္ တစ္ေယာက္တည္း ခံစား ေရးသားေနလို႔ရပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာကလည္း တစ္ေယာက္တည္းခံစားၿပီး ေရးလို႔ရတယ္။ ေအာက္ဒိုးထြက္ျခင္ ထြက္ေရးမယ္။ အိမ္မွာပဲ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို အင္ဒိုးခံစားေရးသားေနမယ္။ ေနာက္ လိခ္ဂီတာသမားကလည္း က်န္တဲ့အျခား ဂီတာသမားေတြနဲ႔ မတူပါဘူး။ ရစ္သ္ဂီတာသမားနဲ႔လည္း မတူဘူး။ ေဗ႔စ္ဂီတာသမားနဲ႔လည္း မတူျပန္ပါဘူး။ လိခ္ဂီတာသမားက တစ္ေယက္တည္း ကိုယ့္ဘာသာ သံစဥ္ရွာၿပီး ခံစားေရြးခ်ယ္ တီးေနရသူပါ။ တခ်ဳိ႔က နားအားကိုးမယ္။ တခ်ဳိ႕က မွတ္စုကို အားကိုးမယ္ေပါ့။ သူ႔အတြက္ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ အကူအညီ မလိုပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ လိခ္ဂီတာဆရာ စတဲ့ အႏုပညာရွင္ သုံးဦးတို႔က သူတို႔ဘာသာ ေဘးအကူအညီမလိုဘဲ တစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္း အႏုပညာေတြကို ဖန္တည္းၿပီး ေနႏိုင္ၾကသူေတြပါ။ သူတို႔လုပ္ေနတဲ့ အႏုပညာထဲမွာဘဲ အခ်ိန္ျပည့္ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ကိုႏွစ္ထားေနေတာ့ ေဘးပတ္၀န္းက်င္နဲ႔လည္း လုံး၀အဆက္ျပတ္ေနၾကေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ အႏုပညာရွင္သုံးဦးဟာ ကၽြန္ေတာ့္အထင္အျမင္ကို ေျပာဆိုရရင္ေတာ့ သူတို႔သုံးဦးက ကိုယ္ပုိင္ မာန္ မာနေတြ၊ အတၱေတြႀကီးထြားေနၾကတယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သူတို႔သုံးေယက္ကို ေဘးပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရေတာ့ လူ႔ေတြနဲ႔ ကလန္႔ႀကီးျဖစ္ေနၾကတယ္ လို႔ထင္မိပါတယ္။ အဲ သူတို႔အျပင္ ပီယာႏို နဲ႔ ကီးဘုတ္သမားေတြလည္း သူတို႔လိုဘဲ ျဖစ္ေနၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဆက္ဆံရခက္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ အေၾကာင္း ကို ကၽြန္ေတာ့္အျမင္နဲ႔ေျပာမိတာပါ။ အားလုံးကိုေတာ့လည္း မဆိုလိုပါဘူးေနာ္။ ဒီတစ္ပတ္ ဖတ္ခဲ့တဲ့ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ကို ခံစားၿပီးဖတ္ျပပါရေစ.။ ျမင္ကြင္းစုံ မႈခင္းစာအုပ္၊အမွတ္(၂၀)၊ ၂၀၁၁ ခု၊ ဇူလိုင္လထုတ္ထဲက (ဂီတာ သံစဥ္ညွိျခင္း) ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးပါ။ ကဗ်ာဆရာကေတာ့ (စိုးျမင့္ငယ္-ဥပေဒ) ေရးတာပါ။ ေတာ္ေတာ္ေလးခံစားရပါတယ္။
(အေမဟာ ဂီတာတစ္လက္ရဲ႕ ကြန္ထရိုး။ အသံမေကာင္းရင္ အသံေကာင္းေအာင္ညွိတယ္။ အေမညွိခဲ့တဲ့ ဂီတာႀကိဳးေလးတစ္ေခ်ာင္းဟာ လူ႔ဘ၀တာေဘာင္ဆိုရင္ အဲဒီတာေဘာင္ထဲက ေရထိမ္း လက္လွည့္တံခါးဟာ အေမျဖစ္တယ္။ ဒီလိုပဲ ဂီတာတစ္ခုရဲ႕ အသံအားလုံးေကာင္းဖို႔အတြက္ အေမဟာ ေပးဆပ္ျခင္းေတြနဲ႔ အၿမဲညွိခဲ့တယ္။ နားဆင္သူမ်ားအတြက္ေတာ့ ညင္သာစြာ အေမ႔မွာေတာ့(၅၂၈)ေမတၱာေတြ၊ တစ္ဘ၀လုံးသြန္ေမွာက္ရ တစ္ဘ၀လုံးျဖည့္တင္းရနဲ႔ ဂီတသံစဥ္ေတြ ခ်ဳိျမျမ….။)
ဒီကဗ်ာေလးက တိုသေလာက္ ရစ္သန္းေတြ သံစဥ္ေတြ အဓိပၸာယ္ေတြကလည္း ရွင္းၿပီးေကာင္းေနပါတယ္။ ဒီတစ္ပတ္ SHADE စာေပ၀ိုင္းကို တိုတိုတုတ္တုတ္ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုမင္းသူႀကီးကလည္း မလာ။ ရွည္ရွည္ ေမွ်ာေမွ်ာ ဆရာဘိုျမင့္ရွိန္ (ေအာင္လံ) ကလည္း သူ႔ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းေရြ႕သြား။ႏုတ္ေတာင္မဆက္လိုက္ၾကရလို႔ အားလုံးက ၀မ္းနည္းရ။ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ကေလာ္တတ္တဲ့ ေဇာ္ျမင့္ေဇာ္(ဗႏၶရ)ကလည္း ေလးဘက္ေထာက္နာ( ဟုတ္ပါဘူး၊ ေလးဘက္နာ) ထေနျပန္တယ္။ ငါ့ညီ ေျပာင္မူး ေမာင္သားဦးကလည္း မလာေရာက္။ ကာတြန္းဆရာ ေအေက ကလည္း `မီး´မလာမွ ေ၀ေလေလလုပ္ၿပီး သူ႔ဇနီး၏ အျပင္ထြက္ခြင့္ အမိန္႔ရပါသတဲ့။ ေနျခည္(မေကြး) ကလည္း စာနယ္ဇင္းအဖြဲ႕ ေန႔ထူး၊ေန႔ျမတ္ ေတြ႕ဆုံပြဲမ်ားလုပ္ရင္၊ ဖ်ားခ်င္သလို၊ နာခ်င္သလိုျဖစ္ၿပီး မထႏိုင္ျပန္္ဘူးဆိုပဲ။ တကၠသိုလ္ရည္ရြယ္ကလည္း ဦးေဆြ(ဒႆနိက) ရဲ႕ ဆိုဆုံးမမယ့္ စကားကို ေၾကာက္ေနလို႔ မေရာက္ျပန္ဘူး လို႔ ၾကားသိရပါတယ္။ SHADE စာေပ၀ိုင္းအား ယခုလို မိုးထဲေလထဲမွာ အမ်ဳိးပဲ အေဆြပဲဆိုၿပီး မပ်က္မကြက္ က်င္းပေပးလုိ႔ အထူးေက်းဇူးတင္မိပါတယ္..။ လို႔ …ပန္းခ်ီဆရာ သူရိန္ၿမိဳင္က ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။
စာေရးသူကေတာ့ ဒီပြဲမွာ ထူးျခားတာကိုခ်ျပမိပါတယ္။ ထူးျခားတာတစ္ခုကေတာ့ စာေရးဆရာေတြအတြက္ ဘာမဆို၊ ဘယ္ကိစၥမဆို အၿမဲတန္း သဒၵါတရားထက္သန္ေနတဲ႔ ဆရာကိုကိုလတ္(ဆည္ေျမာင္း)မွာ Shade စာေပ၀ိုင္က ေပ်ာက္ခ်က္ သား ေကာင္းေနပါတယ္။ အျဖစ္မွန္ သတင္းကို စုံစမ္းၾကည့္ေတာ့ မေကြးစာေရးဆရာတစ္ခ်ဳိ႕ နဲ႔ ျပင္ပမွ လူတစ္ခ်ဳိ႕က သူ႔အိမ္ကို တယ္လီဖုန္းနဲ႔တစ္သြယ္၊ ဘိုင္စကယ္နဲ႔တစ္ဖုံ၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္နဲ႔တစ္မ်ဳိး၊ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြျပၿပီး၊ ကားကူညီပါ။ ေငြကူညီပါလို႔ (စပြန္ဆာ)ရွာ အလွဴခံလိုသူေတြက လိုက္ေနၾကလို႔ တိမ္းေရွာင္ေနရပါေၾကာင္း ၾကားသိရပါသတည္း။ (မွတ္ခ်က္) ။ စြဲမက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ မွာ ဆရာကိုကိုလတ္(ဆည္ေျမာင္း)မွ ``ဒါေလးတစ္ခုေတာ့ ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္တယ္..၊ ေမာင္တို႔ရယ္..´´။ ဟု သီခ်င္းဆိုျပသြား ပါသည္။ ဤကိစၥအား ဆရာကိုကိုလတ္(ဆည္ေျမာင္း) ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေရးသားလိုက္ရပါ၏။)
စိတ္ အဟာရျပည့္၀ေအာင္ ရိွတ္ ဂ်ာနယ္ကိုေဆာင္လို႔ ဘ၀အတြက္ သုတ၊ရသစုံတဲ့ Shade စာေပ၀ိုင္းသို႔ သြားၾကပါစို႔..။

ေရႊလမ္းေငြလမ္း၀င္းၾကည္

Penulis : shwelannwelanwinkyi ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel မေကြးၿမိဳ႕က SHADE စာေပ၀ိုင္း(၃၀) ini dipublish oleh shwelannwelanwinkyi pada hari Wednesday, September 14, 2011. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan မေကြးၿမိဳ႕က SHADE စာေပ၀ိုင္း(၃၀)
 

0 comments: