မေကြးၿမိဳ႕ မွ SHADE စာေပ၀ိုင္း
၁၃-၃-၂၀၁၁ ၊ တနဂၤေႏြေန႔ ေန႔(၁၂) နာရီကေန ညေန(၃း၃၀)နာရီ ထိ အခ်စ္ရြာဆိုင္မွာ ၀ိုင္းဖြဲ႔ၾကပါတယ္။ ေႏြရာသီ တေပါင္းလ ေနအပူရိွန္ေၾကာင့္ စာေပ၀ိုင္းေတာ္သားမ်ားနည္းေနပါတယ္။ မေန႔က တစ္ေနကုန္မိုးေတြအုံ႔မႈိင္းေနၿပီး မိုးဖြဲေလးေတြက်ခဲ့ ပါတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ေနျပန္္ပူလာပါတယ္။ ဒီအခ်စ္ရြာမွာ စာေပ၀ိုင္းစတင္ခဲ့တာ အႀကိမ္(၁ဂ)ႀကိမ္ ျပည့္ခဲ့ပါၿပီ။ လာမယ့္ တနဂၤေႏြေန႔(၂၀-၃-၂၀၁၁)ရက္ ကစၿပီး မေကြးၿမိဳ႕ SHADE ဂ်ာနယ္ရုံးမွာ ေပါင္းဆုံၾကပါမည္။ ရိွတ္ စာေပ၀ိုင္းေတာ္သားမ်ား ၾကြေရာက္ေတာ္မူၾကပါ။ ရိွတ္စာေပ၀ိုင္းက႑ ဂ်ာနယ္မွာေဖာ္ျပျခင္း အေၾကာင္းကို စာေရးသူရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ ယခင္က စာေပ၀ိုင္းေတာ္သားမ်ားရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားထဲက အက်ဥ္းကို တစ္ဦးခ်င္းစီက႑နဲ႔ ေဖာ္ျပေပးခဲ့ပါတယ္။ စာဖတ္သူမ်ားက ရိွတ္စာေပ၀ိုင္း ေဆာင္းပါးမွာ ဖတ္ညႊန္္းႀကီးသာ ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ သတင္းဆန္္ေနေၾကာင္း အသံေတြထြက္လာပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား ရဲ႕ဆႏၵအတိုင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္က စာေပ၀ိုင္းေတာ္သားမ်ားရဲ႕ ေဆြးေႏြးေျပာၾကားခ်က္မ်ားထဲမွ (တစ္ပုဒ္ဆို ဆိုသေလာက္) အေကာင္းဆုံး တစ္ပုဒ္ကိုသာ ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေဖာ္ျပေပးေနပါတယ္။ စာေရးသူကေတာ့ အားလုံးရဲ႕ေျပာၾကား ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကို စာနဲ႔ အသံဖိုင္ပါ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ဆီကို ေမးလ္နဲ႔အားလုံးေပးပို႔ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ စာေပ၀ိုင္းေတာ္သားတစ္ခ်ဳိ႕က ငါတို႔ေျပာတာ ေဆြးေႏြးတာေတြ မသုံးဘူး၊ မပါလာေတာ့ဘူးဆိုၿပီး စာေရးသူကို အျမင္ေစာင္းေနၾကပါတယ္။ ဟိုလိုေရးပါ၊ ဒီလိုေရးပါ ဆိုၿပီး ဆရာႀကီးလာလုပ္ေနျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေပ၀ိုင္းေတာ္သားမ်ားအေနနဲ႔ ကိုယ္ေျပာတဲ့စကားမ်ားကို စာမ်က္ႏွာမွာ တင္ေစခ်င္ရင္ အမ်ားအတြက္ သုတ၊ရသခံစားခ်က္ နည္းပညာေတြေပးႏိုင္မယ့္ မွတ္သားစရာ စာမ်ားကို မ်ားမ်ားဖတ္မွတ္လာၾကပါလို႔ တိုက္တြန္း အႀကံျပဳလိုက္ပါရေစ..။
ဒီတစ္ပတ္ SHADE စာေပ၀ိုင္းေတာ္သားမ်ားကေတာ့ ပထမအႀကိမ္ ေရာက္လာတဲ့ ကဗ်ာဆရာ ေဇာ္မင္းၾကည္၊ ဆရာဘိုျမင့္ရိွန္(ေအာင္လံ)၊ ပန္းခ်ီဆရာမင္းသူ၊ ပန္္းခ်ီဆရာသူရိန္္ၿမိဳင္၊ ပန္းခ်ီဆရာျမင့္ေဇာ္ဦး နဲ႔ စာေရးသူတို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဒီစာေပ၀ိုင္းမွာ ေနမင္းရဲ႕အပူဒါဏ္ေၾကာင့္ အခ်စ္ရြာဆိုင္ခမ္းမ အေဆာင္ထဲမွာပဲ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာဘိုျမင့္ရိွန္(ေအာင္လံ)က ပထမဆုံး စတင္ၿပီး အဂၤလိပ္စာသင္ခန္းစာမ်ားကို ဖတ္ၾကားၿပီး ရိွတ္ဂ်ာနယ္ထဲက (၁၅၀၀)အခ်စ္ ေဆာင္းပါးကိုေဆြးေႏြးပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာသူရိန္ၿမိဳင္ကလည္း ၁၉၉၉၊ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ စာေရးဆရာ (ဂ်ိမ္းကြဳိက္(မ္) )ရဲ႕ ၀ထၳဳတုိမ်ား ထဲက ဘယ္လိုဖတ္ဖတ္ စာမ်က္ႏွာ(၄)မ်က္ႏွာေလးကို နားမလည္ႏိုင္တဲ့ ၀ထၳဳတို တစ္ပုဒ္ (အီလည္လည္ ျဖစ္ေနတဲ့ အက္ပလင္(သို႔) ဒက္ပလင္ၿမိဳ႕သူ) ကို နားမလည္စြာနဲ႔ပဲ ျပန္လည္ေဆြးေႏြးေျပာၾကားသြားပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာ ျမင့္ေဇာ္ဦးကေတာ့ ဆရာခ်စ္ဦးညဳိ ေရးတဲ့ လကၤာဒီပခ်စ္သူ ထဲက တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းမ်ားကို လက္ေတာ့ကြန္ပ်ဴတာကို ေရွ႕မွာ ဖြင့္ထားလို႔ ၾကည့္ၿပီး စိတ္၀င္စားစြာနဲ႔ အက်ယ္တ၀င့္¬¬¬¬ ေျပာဆိုခံစားသြားခဲ့ပါတယ္။ စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာေဇာ္မင္းၾကည္ ကလည္း ၂၀၀၃၊ ဇႏၷ၀ါရီလထုတ္ စာေရးဆရာမဂ်ဴး ေရးတဲ့ (အမုန္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ စစ္ပြဲမ်ား) ကို အက်ဥ္းေကာက္ႏုတ္ ေဆြးေႏြးေျပာဆို သြားခဲ့ပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာမင္းသူကေတာ့ အခ်စ္ရြာဆိုင္ ႏွတ္ဆက္ပြဲမွာ မခ်စ္တတ္၊ မမုန္းတတ္သူ လူပ်ဳိးႀကီးပီပီ ပရမတ္သစၥာ၊ သမုဒိသစၥာအေၾကာင္းမ်ားကို ေျပာဆိုရင္းကေန ကြယ္လြန္သြားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္အုန္းေသာင္း(မေကြး) ေရးသားခဲ့တဲ့ (ရစ္ခ်ည္က်ဲပါး ခ်ဳပ္ခ်ည္မ်ားေတာ့ ေခၽြးစားအကၤ်ီ သစ္လိမ္မည္…။) ကဗ်ာေလးကို ခံစားေျပာဆိုပါတယ္။
ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ရသစာတမ္း တစ္ပုဒ္ကို တင္ျပေပးလိုပါတယ္။ ၂၀၁၀၊ ဒီဇင္ဘာလ ထုတ္ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းထဲက ဦးေဆြ(ဒႆနိက) ေရးတဲ့ (စံႏႈန္းတို႔၏ တရားမွ်တမႈ) ရသစာတမ္းေလးကို ထုတ္ႏုတ္ၿပီး တင္ျပပါရေစ..။
ဒီရသစာတမ္း မွာ အခန္း(၄)ခန္းပါ ပါတယ္။ အခန္း(၁) ဖြင့္ျပထားတာကေတာ့ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕မွာ ျမင္းၿပိဳင္ပြဲ တစ္ခုကိုသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေခၚလို႔ သြားၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ပထမ ျမင္းၿပိဳင္ပြဲမွာ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္မယ့္သူ လူကမဲမဲပုပုု နဲ႔ ျမင္းကလည္း အသင့္အတင့္အရြယ္အစား ေလးသာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ ကြင္းထဲကို ၀င္လာပါတယ္။ ဒိုင္လူႀကီးနဲ႔ ပရိတ္သတ္ႀကီးကို ဂါရ၀ျပဳၿပီး ျမင္းေရးျပပါတယ္။ ျမင္းေပၚကို ခုန္္တက္ၿပီး က်က်နနထိုင္လိုက္ပါတယ္။ ျမင္းေပၚမွာမတ္တပ္ရပ္စီးျပလိုိက္၊ျမင္းနံေဘး ကပ္စီးျပလိုက္၊ ေနာက္ျပန္ထိုင္ စီးျပလိုက္နဲ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးျမင္းေရးျပေနပါတယ္။ လက္တစ္ဖက္က ဓါးရွည္ကို ကိုင္ထားပါတယ္။ ျမင္းေပၚကို အမ်ဳိးမ်ဳိးလုပ္ၿပီး ျမင္းေရးျပၿပီးစီးသြားရင္းကေန ကြင္းေဘးမွာ စီတန္္းစိုက္ထားတဲ့ ငွက္ေပ်ာပင္ေတြ တစ္ပင္ခ်င္းကို ပါလာတဲ့ ဓါးရွည္နဲ႔ တိကနဲ႔ေနေအာင္ ခုတ္ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ဓါးခ်က္က လက္ၿငိမ္ေနေတာ့ ငွက္ေပ်ာပင္ေတြျပတ္လွဲသြားတာ ကိုမျမင္ရပဲ ငွက္ေပ်ာပင္ေတြက မတ္ၿမဲမတ္ေနၾကပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ တပည့္တစ္ဦးက ျမင္းစီးၿပီး ေနာက္ကလုိက္လို႔ အဲဒီငွက္ေပ်ာပင္ေတြကို ၀ါးလုံးနဲ႔ထိုးမွ အပင္ေတြအပိုင္း လိုက္ျပတ္လဲသြားေၾကာင္း ျမင္ေတြ႕ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ျမင္းစီးအလွ၊ ဓါးခုတ္တဲ့အလွ သပ္သပ္ယပ္ယပ္ ရိွပါတယ္။ ပထမျမင္းေရးျပၿပိဳင္ပြဲ၀င္သူနဲ႔ျမင္း ဒိုင္လူႀကီးမ်ားေရွ႕ကို ျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ လက္ခုပ္သံ သုံးေလးခ်က္တီး သံသာၾကား လိုက္ရပါတယ္။ ဒုတိယ ျမင္းေရးျပၿပိဳင္မယ့္သူတစ္ဦး လူက ကိုယ္လုံးထြားထြားႀကိဳင္းႀကိဳင္း လွလွပပ ႏွင့္ ျမင္းကလည္း ေထာက္ျမင့္ျမင့္ ခပ္ေခ်ာေခ်ာနဲ႕ ဒိုင္လူႀကီးမ်ားေရွ႕ကို ေရာက္လာပါတယ္။ ဒိုင္လူႀကီးနဲ႔ ပရိတ္သတ္ကို ဂါရ၀ျပဳၿပီး ျမင္းေရးျပေနပါတယ္။ လူကလွၿပီး နည္းနည္း၀ေနေတာ့ ျမင္းေပၚမွာ စမတ္က်ေအာင္ မထိုင္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ပရိတ္သတ္က လက္ခုပ္သံေတြေပးေနပါတယ္။ျမင္းေရးျပစီးေတာ့လည္း ပုံစံကလည္းမက်ပါ။ ဓါးေရးျပတဲ့ အခါမွာလည္း ငွက္ေပ်ာပင္ေတြကို တိကနဲ မျပတ္ပဲ အခြန္ေတြ အမွ်င္ေတြနဲ႔ တန္းလွန္းက်ေနၾကပါတယ္။ ဒိုင္လူႀကီးေရွ႕ကို ျပန္္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ လက္ခုပ္သံေတြ လက္ေကာက္မႈတ္သံေတြ တကြင္းလုံးမွာ ဆူညံသြားပါတယ္။ ဒိုင္လူႀကီးမ်ားကလည္း ဒုတိယျမင္းေရးၿပိဳင္ခဲ့တဲ့ သူနဲ႔ ျမင္းကိုသာ ပထမ ေပးလိုက္ေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာလိုက္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္္ေတာ့္ေဘးက သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ `ပ်က္ကုန္ပါၿပီဗ်ာ´ ဆိုေသာစကားကို ဂါထာရြတ္သလို ဆိုေနပါေတာ့တယ္..။
အခန္း(၂)ကေတာ့ `ေဟ့လူ ခင္ဗ်ားစဥ္းစားၾကည့္´ ဆိုတဲ့စကားနဲ႔စၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တစ္ဆိုင္ထဲကို ၀င္ၿပီးထိုင္လိုက္ ၾကပါတယ္။ အျခားတဘက္ စားပြဲမွ လူငယ္တစ္စုက သူတို႔ညတုံးကၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာ္သူ၊ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္၊ စႏၵယားခင္ခင္ႏု၊ ေဇာ္ဦး တို႔ သရုပ္ေဆာင္ၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ျပန္ရိုက္ထားတဲ့ (ပန္းပန္လွ်က္ပါ) ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားက ေတာ္ေတာ္ကို ေကာင္းေၾကာင္း အားပါးတရ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။ ဒီဘက္၀ိုင္းက သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ စာေရးသူကလည္း `ခင္ဗ်ား စဥ္းစားၾကည့္လိုက္´ သူတို႔တေတြေျပာဆိုေနတာလည္း မမွန္ဘူး၊မေကာင္းဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္မဆိုလိုပါဘူး။ အဲဒီဇာတ္ကားက ကၽြန္္ေတာ္တို႔ၾကည့္ၿပီးသား ဆရာမခင္ႏွင္းယု ရဲ႕ (ပန္းပန္လွ်က္ပါ) ၀ထၳဳဇာတ္ကားေလ။ ဒါရိုက္တာက ဦးခ်စ္၊ မင္းသမီးက ၾကည္ၾကည္ေဌး၊ မင္းသားက ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း နဲ႔ ျမတ္ေလး၊ ခင္မမေနရာက ေဘဘီႏြဲ႕ဗ်ာ။ ခုေခတ္ ကေလးေတြ ပထမရိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားကို မၾကည့္ဘူးေသးလို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ခုေခတ္ကေလးေတြ ထန္္လ်က္နဲ႔သာ အခ်ိဳကုန္ေနတယ္ေျပာရမလားပဲ။ပထမရိုက္ခဲ့တဲ့ ရုပ္ရွင္ကားအစစ္ကို မၾကည့္ဘူးေသးေတာ့ ဒုတိယရိုက္တဲ့ရုပ္ရွင္ကားကို ေကာင္းတယ္ ေျပာေနၾကတယ္ေနာ္..။
အခန္း(၃) မွာ တစ္ခါကျဖစ္ပါသည္ ဟုအစခ်ီၿပီး သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးက သူ႔ေယာက္ဖ တပ္ရင္းမွဴးဆီက လက္ေဆာင္ေပးလို႔ ယူလာတဲ့ အာမီရမ္ စစ္စစ္ ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းတစ္စုု သူ႔အိမ္မွာ ေခၚၿပီး ဧည့္ခံပါတယ္။ အရက္၀ိုင္း သုံးပတ္ေျမာက္ သုံးခြက္ေရာက္ၾကေတာ့ ` ဘယ္လိုႀကီးလည္း မသိဘူးေနာ္´။ `ေအးဟ ေပါ့ရြတ္ရြတ္ ေနသလိုပဲ´။ `ဒို႔ ေသာက္ေနၾကနဲ႔ ဘာကြာသလဲ မသိဘူး´။ တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ေျပာေနသံကို အိမ္ရွင္ဒကာ ၾကားေတာ့ ေဒါသူပုန္ထ ပုလင္းကို ေဆာင့္ခ်ၿပီး ခပ္တင္းတင္း ေဒါသႀကီးစြာေျပာဆိုပါတယ္။ ` ဒါ ငါကိုယ္တိုင္ ငါ့ေယာက္ဖ ဆီက သယ္လာတာကြ၊ သည္ထက္စစ္စရာ ဘာမွမရိွဘူး´။ ေဟ့ ေကာင္ေတြ ငါက အစစ္ကိုတိုက္တာကြ။ စစ္စစ္နဲ႔ေတာင္မည္ ေနေသး။ မင္းတို႔က `အင္´ ေတြကိုေသာက္ၿပီး `အင္´ အရသာကို တန္းတန္းစြဲ ျဖစ္ေနေတာ့ အစစ္ရဲ႕အရသာကို ဘယ္ခံစားတတ္ေတာ့မလဲ။ သြားကြာ။ သြားၾက။ မင္းတို႔ေသာက္ေနၾကဆိုင္ကိုသြားၿပီး `အင္´ နဲ႔ပဲမူးၾကေတာ့။ အလကား အေကာင္ေတြပဲ။ အေကာင္းနဲ႔ မတန္တဲ့ အေကာင္ေတြ သြားၾက။ လို႔ ဇြတ္အတင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းတစ္စုကို ႏွင္ထုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အလွ်ိဳလွ်ဳိ ထၿပီး ေသာက္ေနၾကဆိုင္ကို ၀ိုင္းဖြဲ႔ၿပီး ျပန္ေသာက္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေသာက္ေနတုံး ေစာေစာက ေဒါသကုမၼာရဒကာေတာ္ သူငယ္ခ်င္းက ေနာက္ကလိုက္လာပါတယ္။သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၀ိုင္းထဲကို ၀င္ထိုင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔စားပြဲအလယ္မွာ ေထာင္ထားတဲ့ အာမီရမ္ပုလင္းထဲမွ အရက္တစ္ခြက္ကို အတင္းငဲွ႔ၿပီး ယူေသာက္ပါတယ္။ အားလုံးကဒီလူ သူတို႔ကို ရန္မူေတာ့မယ္လို႔ ထင္ၿပီးေၾကာက္ေနၾကပါတယ္။ အရက္တစ္ခြက္ကို ေမာ့ေသာက္ၿပီးေတာ့မွ သူက ဒီလိုဆိုလိုက္ပါေတာ့တယ္။
` ေအး အခုမွ အဆင္ေျပသြားတယ္ကြ´ တဲ့။
အခန္း(၄)။ ေလာကႀကီးမွာ ဆန႔္က်င္ဘက္ ဒီဂရီေတြ မ်ားစြာရိွၾကပါတယ္။ အဆိုးနဲ႔ အေကာင္း။ အေတာ္နဲ႔ အညံ့။ အမွန္ နဲ႔ အမွား။ အျဖဴ နဲ႔ အမည္း။ မိုက္တာ နဲ႔ လိမၼာတာ။ အျမင့္ နဲ႔ အနိမ့္။ အထက္တန္း နဲ႔ ေအာက္တန္း။ ေရးျပေနရင္ ဆုံးႏိုင္ဖြယ္ မရိွပါ။ ထိုအရာမ်ားရဲ႕ ဒီဂရီ အနိမ့္ အျမင့္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုေပတံေတြ နဲ႔ တိုင္းေနၾကပါသလဲ။ ဘယ္ေထာင့္ကရပ္ၿပီး ၾကည့္ေန အကဲျဖတ္ေနၾကပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီဂရီ တိုင္းသည့္ ေပတံေတြကေကာ ဘယ္ေလာက္ အထိ ခုိင္မာၾကပါသလဲ။ ဘယ္ကာလအထိ ဘယ္အတိုင္း အတာအထိ မွန္သည္လို႔ အာမခံ ႏိုင္ပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲကို အေတြးေပါင္း မ်ားစြာ၀င္လာခဲ့ပါတယ္။ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္အေပၚမွာ လူေတြရဲ႕စိတ္ ခံစားမူက လြမ္းမိုးႏိုင္ သလား။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြေရွ႕ေန ေျပာေလ့ရိွတဲ့ ``ေဟ့လူ ခင္ဗ်ား စဥ္းစားၾကည့္´´ ဆိုတဲ့ စကားကိုသာ ၾကားေယာင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ၿပဳံးေနမိပါေတာ့တယ္ ခင္ဗ်ား…။
စိတ္ အဟာရျပည့္၀ေအာင္ ရိွတ္ဂ်ာနယ္ကိုေဆာင္လို႔ ဘ၀အတြက္ သုတ၊ရသစုံတဲ့ ရိွတ္စာေပ၀ိုင္းသို႔ သြားၾကပါစို႔..။
ေရႊလမ္းေငြလမ္း၀င္းၾကည္
0 comments:
Post a Comment