အျမင္
ေရႊလမ္းေငြလမ္း၀င္းၾကည္
ေရႊေခ်ာင္းေရေလွာင္တမံ ဘက္စုံစီမံကိန္းႀကီး၏ လုပ္ငန္းခြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေရကားတစီး တမံေပၚတက္လာ၏္။ တမံ တာ၀န္ခံ ၀န္ေထာက္မင္းက ခါးေထာက္၍ ေစာင့္ေနလွ်က္ ။ ၀န္ေထာက္မင္း AE ဦးေက်ာ္မိုးမွ..
“ ေဟ့ ခ်က္ကာ စာေရး- ဒီေရကားေရျပည့္/မျပည့္သိရေအာင္ ကားေပၚကိုတက္စစ္”
“ ဟုတ္ကဲ့..” ေျပာဆို၍ ကားေပၚတက္စစ္၏။
“ ျပည့္ပါတယ္ ဆရာ”
“ ျပည့္ရင္ေတာ့ သြားေတာ့ ေျပာလိုက္…”
ေရကားဆရာ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ႏွင့္ တမံေပၚသို႕ ေရျဖန္းေန၏။ ေရေဘာက္ဆာကားတစ္စီးလွ်င္ ယခင္က ၁၂ မိနစ္သာ ေရပန္႔ျဖင့္မႈတ္ရတာ- ယခု ၁၆ မိနစ္ခန္႔ေရမႈတ္ထုတ္ေနပါ၏။ စပယ္ယာမွ ေရပန္႔မွေရမထြက္ေတာ့လို႔ ဒရိုင္ဘာသို႔ ေရကုန္ပါၿပီဆရာဟု လွမ္းေအာ္၍ သူတို႔ေရကားသည္တမံမွ ျပန္ဆင္းလာခဲ့ၾက၏။ အျပန္အဆင္းလမ္း တမံထိပ္မွ ေစာေစာက ၀န္ေထာက္မင္းနဲ႔ကားအ၀င္ အထြက္ေခါက္ေရကို မွတ္ေသာခ်က္ကါစာေရးတို႔ ဆရာတပည့္ ႏွစ္ေယာက္က ေရကားတြင္ ေရက်န္ မက်န္ ျပန္၍စစ္ေပေတာ့၏။
“ ဆရာ ၀န္ေထာက္မင္း၊ ေရေတြ က်န္ေနပါတယ္။”
ေရကားဆရာ ေခၽြးျပန္ေန၏။ စပယ္ယာကို အနားေခၚ၍ ေမး၏။ (ကၽြန္ေတာ္လဲ ေရမလိုက္္ေတာ့လို႔ ေရကုန္သြားၿပီမွတ္တာေပါ့။ ေရပန္႔က ပန္ကာႀကိဳးျပတ္ေနတာကို-ကၽြန္ေတာ္ မသိလိုက္ဘူးေလ..။ ဤသို႔ေျပာေနၾကစဥ္ AE ၀န္ေထာက္မင္း ဦးေက်ာ္မိုးမွ
“ ေဟ့ ေရကား ဆရာတျပည့္-ဘာမွညိွမေနနဲ႔ ညင္းမေနၾကနဲ႕ မင္းတို႔ ေရသူခိုးေတြကို ေရကားအေခါက္ေရ (၅)ေခါက္ျဖတ္တယ္။ ဒါပဲ”။
ေျပာေျပာဆိုဆို ခ်က္ကာစာေရး လက္ထဲမွ ခ်က္ကာ ကားအေခါက္ေရစာရင္းထဲက ေရကားအ၀င္စာရင္း(၅)ေခါက္အားျဖတ္ေတာက္ထားရန္ လက္မွတ္ေရးထိုးသြားေလေတာ့သည္။ ေရကားဆရာမွ ရွင္းလင္း အယူခံတာကိုပင္ လုံး၀ မေစာင့္ေတာ့ေပ…။
ေရကားဆရာတျပည့္ႏွစ္ေယာက္ ေတာင္ၾကည့္ ေျမာက္ၾကည့္ သက္ျပင္းကိုယ္စီ ခ်လွ်က္ စပယ္ယာမွ စကားဆို၏။
“ ဆရာရယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရကားေတြက ေခ်ာင္းထဲကေနတမံေပၚကို ေရတစ္ေခါက္ပို႔ေပး မွ ဆီ(၁)ဂါလံသာရတယ္။။ ကားအင္ဂ်င္ကို ငယ္သံပါေအာင္လည္း လီဖာကိုနင္း၊ ၁၆ မိနစ္ေရပန္႔နဲ႔ ေရမႈတ္ခဲ့ရလို႔ ဆီကုန္ခဲ့ၿပီ--ယခုမွ စုစုေပါင္း (၁၂)ေခါက္သာ ရပါေသးတယ္။(၅)ေခါက္ျဖတ္ရင္ (၇)ေခါက္သာ က်န္ေတာ့တာေပါ့။ ကားထဲမွာဆီလက္က်န္ နည္းလို႔ ဒီဇယ္ကား ေလခိုရင္ ေနညိုသြားလိမ့္မယ္။ ဆီၿခံကို အေျပးေမာင္းေပေတာ့ဆရာ.. ကားဆီတိုင္ကီထဲကို ဆီထည့္ ၾကစို႔ ဆရာ”
ေရကားနဲ႔ ဆရာတျပည့္သည္ ဆီၿခံသို႔ ေရာက္လာခဲ့၏။
(ေလးပုလင္းသာဆန္႔တဲ့ တစ္ဂါလံသတ္မွတ္ေပးထားေသာခြက္နဲ႔ ခ်ိန္ထည့္တာ ကိုယူခဲ့ၾကရ၏။ တစ္ေပပါအျပည့္ ဂါလံ(၅၀)ထုတ္ယူရင္လည္း အပို (၄)ဂါလံေဆာင္းေပးရၿပီး (၅၄)ဂါလံထုတ္ယူေၾကာင္းကိုလက္မွတ္ထိုးေပးရေသး၏။ ဒီဆီၿခံ တာ၀န္ခံ ၀န္ေထာက္မင္းမွာ ေစာေစာက ေရစစ္တဲ့ AE ဦးေက်ာ္မိုး ပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။)
ေရကားဆရာ စဥ္းစားမိ၏။ တစ္ေပပါလွ်င္(၄)ဂါလံ သူတို႔ကအပို ယူေတာ့ တစ္လထဲတြင္ ဆီ ခြဲတန္းမွာ ေပပါေပါင္းက သိန္းခ်ီ၍ ထုတ္ေပးရပါသည္။ ဒီဇယ္ေပပါတစ္သိန္းမွ အပိုေတြ အမ်ားႀကီး တြက္လိုက္မိရင္ေတာ့…။အားပါးပါး ဆီဂါလံအပိုေတြ..အမ်ားႀကီး..ပါဗ်ာ..။ ဒီဇယ္ေပပါ..အပိုထြက္လာေတြကို..အျပင္သို႔ခိုးေရာင္းစားၾကၿပီး..အထက္
ဆိုင္ရာလူႀကီးေတြအထိ ဆက္ေက်းေပး၍လာတ္ထိုးၿပီး ခ်မ္းသာေနတာ…ဆီၿခံတာ၀န္ခံ ၀န္ေထာက္မင္း..ဦးေက်ာ္မိုးပါ…။
ေၾသာ္-ဒါေၾကာင့္ AE ဦးေက်ာ္မိုးဟာ သူ႔မိန္းမကို ေရႊေတြပိသာခ်ိန္လိုက္ အေလးခ်ိန္စက္ၿပီး၀ယ္လို႔ ဆင္ေပးထားႏုိင္တာကိုး….။စီမံကိန္းနာမည္ကိုက…( ေရႊေလွာင္တမံ စီမံကိန္းတဲ့။ နာမည္နဲ႔ လိုက္ပါေပတယ္) ေရွးလူႀကီးသူမမ်ား စကားပုံ ထားခဲ့တာေတြ ယခုအခ်ိန္အထိ တကယ္မွန္ပါေပတယ္။
“ဆန္ခုိးမမိ၊ ဖြဲခိုးမိသတဲ့”
ယခု ေရႊေလွာင္တမံ စီမံကိန္းက ေရကားဆရာနဲ႕ ကားစပယ္ယာ ဆရာတျပည့္ႏွစ္ေယာက္မွာေတာ့……ေရႊခိုးသူေတြကိုမမိ ေရသူခိုးသာမိပါ၏ ။
(ျမန္မာေတြ စည္းကမ္းရိွရွိ နည္းလမ္းသိဖို႔ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ…..)
ေရႊလမ္းေငြလမ္း၀င္းၾကည္
၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွ ေရကားဆရာဘ၀၏ ခံစားခ်က္ကို ေရးပါသည္။
၂၀၀၉ ခု၊ ဇြန္လ(၁၅)ရက္၊နံနက္(၄)နာရီတြင္ ျပန္လည္ခံစားပါ၏။
0 comments:
Post a Comment